Gde leži najveća mudrost paleo-ishrane? - Men`s Health

Gde leži najveća mudrost paleo-ishrane?

U potrazi za zdravijim stilom života često menjamo i navike koje imamo u ishrani. Povremeno ukidamo pojedine namirnice, pa ih vraćamo, testiramo sami sa sobom i primenjujemo savete na koje naletimo.

Ograničen unos kalorija, tačna satnica obroka, izbacivanje brze hrane – postoji toliko načina da smršate, što je većini, makar delimično cilj kada je u pitanju prelazak na zdraviji režim ishrane. Međutim, naučnici su istraživanjima uspeli da izdvoje jedan od najefikasnijih režima – paleo ishranu. Jedanaest zasebnih istraživanja su obavili naučnici sa univerziteta Seara u Brazilu. Rezultati su pokazali da se znatno veći gubitak težine ostvari primenom paleo ishrane (prosečno 3,5kg), nego što je to slučaj sa prelaskom na mediteransku ili nordijsku ishranu.

Sama reč kaže, reč je o staroj ishrani, iz života pećinskih ljudi. S obzirom na to da je po ugledu na to kako su se hranili naši preci iz kamenog doba – zasniva se na izboru celih, sirovih namirnica.

U obrocima bi trebalo da budu zastupljeni meso, riba, zeleno povrće, voće, orašasti plodovi i semenke.

Zabrana se odnosi na žitarice, mlečne proizvode s malim udelom masnoće i veštačke aditive.

Veruje se da gozbe, kakve su pravili lovci i sakupljači, ubrzavaju mršavljenje jer duže održavaju sitost. Paleo-obroci, bogati proteinima i vlaknima, povećavaju biomarkere sitosti tri sata duže od ostalih dijeta, pokazali su rezultati.

Drugim rečima, manja je verovatnoća da ćete brzo ogladneti – čak i posle iznurujućeg treninga u teretani.

PALEO MENI

ŠNICLA – za veće mišiće

PASTRMKA – za brži rad mozga

JAJA – zdravo srce

ŠARGAREPA – zimski imunitet

BANANA – radna energija

BELA REPA – malo kalorija

ORASI – normalan holesterol

Pročitajte i  NAJBOLJE IZ ITALIJE: Kako da spremite zdrave i ukusne lazanje

Foto: Shutterstock

Men’s Health

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *