Dve strane avokada: Jedna da vas ugoji, zbog druge da smršate - Men`s Health

Dve strane avokada: Jedna da vas ugoji, zbog druge da smršate

Pre svega: Nutritivna karta

Porcijom jednog avokada, servirate 1/3 ovog srednje velikog voća. Time unosite 80 kalorija, 1 g proteina, 4 g ugljenih hidrata i 8 g masti. Ono što je važno istaći je da većinu ugljenih hidrata avokada jesu vlakna – oko 3 g ili 11% preporučene dnevne doze unesete ako pojedete jedan avokado. Većina masti u avokadu je monozasićena (to je jedna od najzdravijih vrsta masti o kojima često slušate).

Ako želite da se ugojite

Vaš cilj je da se ugojite, dobro – izaberite zdrav način za to, umesto da uzimate sve kalorično što vam padne pod ruku (na primer, čips, slatkiši).. Stručnjaci sa Academy of Nutrition and Dietetics savetuju nutritivno bogatu hranu – ovakva hrana obiluje mineralima i vitaminima, a ima nizak sadržaj šećera, soli i skroba. Prema tome, kada razmišljate o sticanju kilograma, nije samo kvantitet u pitanju, a važno je da posmatrate aspekat zdravlja.

5 voćki koje sadrže najviše proteina

Ako želite da omršate

Istraživanje iz 2017. godine, objavljeno u Phytotherapy Research, otkrilo je da avokado ima antidijabetičarske i antigojazne efekte koji deluju na metaboličke poremećaje povezane sa gojaznošću, kardiovaskularnim oboljenjima, šloga i dijabetesa tipa 2. Takođe, avokado je zasićen vlaknima, a vlakna vas duže drže sitim, što smanjuje verovatnoću od prejedanja.

Napomena

Ako želite da izgubite kilograme, potrebno je da unosite nekolicinu kalorija u odnosu na one koje potrošite u toku dana. Avokadom zamenjujete neku drugu, nezdraviju hranu koju inače konzumirate. Ako nastavite da se hranite kao i uvek, i samo dodate avokado takvoj ishrani – nećete dobiti željene rezultate. S druge strane, ako želite da dobijete kilograme, jedite avokado uz drugu, takođe nutritivno bogatu, kaloričnu ali zdravu hranu.

Pročitajte i  7 najgorih mogućih namirnica

Foto: Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *