Proteinski šejkovi za početnike - Men`s Health

Proteinski šejkovi za početnike

Ok, odlučili ste da istrajete u zamisli da svoje telo dovete do savršenstva, to je za početak veoma dobar znak. Motivacija i volja su na zavidnom nivou. Međutim, od rezultata nema ni traga dok se pošteno ne oznojite. Za treninge na otvorenom, u stanu ili u teratani, osim snage i upornosti, koristite i proteinske šejkove. U tekstu koji sledi saznajte na koji način ga je najbolje dozirati.

ŠEJK PRE TRENINGA
Proteinski šejk je najefikasniji ukoliko ga popijete neposredno pred vežbanje. Ukoliko sačekate više od 30 minuta pre nego što počnete sa treningom, šejk neće imati svoju funkciju. Takođe, odluka da šejk bude na bazi čistog proteina, i nije tako dobra. “Šejk sa visokim procentom proteina i neznatnom dozom ugljenih hidrata nije idealan”, kaže sportski nutricionista Karen Rid, i dodaje da zbog nedostatka ugljenih hidrata može da dođe do oštećenja mišića.
Takođe, nemojte očekivati da šejk radi sve sam. Treniranje je nešto bez čega šejk nema logično opravdanje.

ŠEJK POSLE TRENINGA
U toku dana postoji određeno vreme za unošenje masti u organizam, ali period posle treninga svakako nije to vreme. Ponovo je šejk sa ugljenim hidratima dobra opcija, jer ugljeni hidrati katalizuju skok insulina u vašem organizmu. Upravo to ubrzava kretanje hranljivih materija do mišićnog tkiva.
Još jedna od ideja je šejk sa visokim procentom proteina, poput surutke, jer on uzrokuje najbrže varenje i počinje u najkraćem mogućem roku da radi na vašim mišićima.
Oni koji intenzivno vežbaju, dnevno bi trebalo da unose oko dva grama proteina po kilogramu svoje telesne težine. Ukoliko preterate sa unošenjem proteina, doći će momenat kada vaše telo apsolutno neće reagovati na veću dozu od uobičajene.

Pročitajte i  Tri jela koja morate znati sami da spremite

ŠEJK PRE SPAVANJA
Najbolje vreme za proteinski šejk u večernjim časovima je pola sata do sat vremena pre samog odlaska u krevet. Zavisi od pojedinca do pojedinca, ali to je optimalno vreme u kojem se može obezbediti ugodan san.
Ukoliko želite da preskočite proteinski šejk u kasno doba dana, popijte čašu mleka i pojedite jednu bananu. Pomenuti duo je fantastična alternativa.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *