Dnevna doza piletine - Men`s Health

Dnevna doza piletine

Ukoliko vodite računa o svojoj ishrani i veoma ste striktni po pitanju unošenja određenih namirnica, onda je jedna od tema koja vas svakako mora zainteresovati dnevna doza pilećeg mesa. Krajnost je svakako nešto što treba izbegavati, a kako da to učinite pogledajte u savetima koji slede.

MANJE OD 200 GRAMA PILETINE DNEVNO?
Ukoliko vaša težina iznosi oko 80 kilograma, dnevno vam je potrebno najmanje 200 grama pilećeg mesa. U suprotnom, definisanost vaših mišića neće biti na baš zavidnom nivou. Za preporučenu dnevnu dozu piletine, neophodno je 200 grama mesa ili više, jer je bi trebalo da unosite 0,8 grama proteina po kilogramu vaše težine.
“Ukoliko je vaš dnevni unos pilećeg mesa manji od 200 grama, mišićno tkivo se ne može graditi”, kaže sportski nutricionista Mat Lovel.
Pored proteina, piletina sadrži visok nivo selena (39 odsto u 100 grama), ali i druge važne minerale. Univerzitet u Edinburgu je istražio da selen takođe i poboljšava plodnost.
Uz to, piletina je veoma važna za zdravlje vašeg srca. Ukoliko piletinu jedete redovno, dva puta je manja šansa da ćete imati srčanih problema. 

450 – 550 GRAMA PILETINE DNEVNO?
Ukoliko napravite šnicle od po sto grama od pilećih grudi ili bataka, to će vam doneti 30 grama proteina i samo 1 gram zasićenih masti. Poređenja radi, svinjski odrezak doneće vam 15 grama proteina i isto toliko masti koja može da zakrči vaše krvne sudove.
Jasno je, piletina pobeđuje. Za bolje rezultate, pre konzumiranja pilećeg mesa, skinite kožuricu sa istog, jer upravo kožurica povećava nivo holesterola, i za 27 odsto uvećeva mogućnost srčanih problema. Rezime je – 500 grama piletine dnevno, odnosno 2,2 grama proteina po kilogramu vaše telesne težine.
Takođe, veoma je važno da kombinujete izvore proteina. Salata od tunjevine za ručak je takođe dobar izvor proteina.

Pročitajte i  Istorija najpoznatijih afrodizijaka

VIŠE OD 550 GRAMA PILETINE DNEVNO?
Ukoliko piletina postane gotovo jedini izvor proteina u vašoj ishrani – zapitajte se.
“Od vitalnog je značaja da ne zanemarite i druge izvore proteina, poput ribe, jaja, crvenog mesa, jer oni nude dozu neophodnog gvožđa, vitamin B12 i veoma su dobri za vaš imuni sistem”, kaže dijetetičar Trejsi Purbrik.
Istraživanje na Univerzitetu u Mančesteru je pokažalo da vitamin D kojeg ima mnogo u tunjevini, izoštrava vaše mentalne procese.
Zaključaj je da postoji dnevni limit za unos proteina u vaš organizam. Ukoliko pređete granicu, višak će se izlučivati kao otpadni materijal. Stoga, dobar način doziranja je ključ uspeha.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *