Jedite slatko i smanjite nivo holesterola i triglicerida - Men`s Health

Jedite slatko i smanjite nivo holesterola i triglicerida

Mnogi deserti, kao što su kolači, brauni, torte i sladoled, sadrže zasićene masti, šećer i ostale rafinirane ugljene hidrate. Previše bilo čega od toga u vašoj ishrani može dovesti do povećanja holesterola i triglicerida, a oba mogu povećati rizik od srčanih bolesti. Srećom, ne morate u potpunosti da uklonite desert iz ishrane, ali svoje slatke poslastice morate birati pažljivo.

Holesterol i trigliceridi 101

Holesterol je vrsta masti koju vaše telo treba da funkcioniše. Kada konzumirate više holesterola nego što vam je potrebno, on se može nakupljati, što povećava rizik od bolesti srca. Hrana koja sadrži zasićene masti, uključujući i mnoge deserte, takođe može povećati nivo holesterola. Trigliceridi su oblik koji masti poprimaju kada lebde okolo u vašem telu, a povišeni trigliceridi takođe mogu povećati rizik od bolesti srca. Previše šećera i previše rafiniranih ugljenih hidrata takođe mogu povećati nivo triglicerida jer se višak ove hrane pretvori u trigliceride i stanuje u vašim masnim ćelijama.

Savršena užina puna proteina: Zdravo i ukusno

Deserti na bazi voća

Pošto voće ne sadrži holesterol, a većina ne sadrži ni zasićene masti, oni mogu pomoći snižavanju nivoa holesterola i triglicerida. Sveže voće ne sadrži rafinirane ugljene hidrate i ne sadrži dodatan šećer. Posuda sa različitim voćem, poput grožđa, trešanja, nektarina i kivija, daje prirodnu slatkoću i može zameniti manje zdrav desert. Pečene kruške ili kriške breskve na žaru su drugo voće koje može zameniti kolače, pitu ili sladoled. Čak i pita od voća sa tankim korama, sa niskim vrednostima masnoće ili korneti sa voćem sa malo šećera, uticaće na snižavanje neželjenih brojki.

Integralni deserti

Budući da integralne žitarice sadrže malo zasićenih masti i šećera i nisu rafinirane poput hrane napravljene od belog brašna, oni su bolja opcija za snižavanje triglicerida. Napravite puding od proklijalog smeđeg pirinča ili zamenite svoj čokoladni puding pudingom od čia semenki. Obe verzije pudinga – proklijali braon pirinač i čia semenke su hranljive integralne žitarice. Zamenite zob u kolačima od ovsene kaše brašnom kinoe, kao još zdravijom opcijom. A dodavanje oraha ovim desertima može pomoći u snižavanju triglicerida, zbog omega-3 masnih kiselina koje sadrže.

Pročitajte i  Pravila za potpuni oporavak tela nakon treninga

Deserti od povrća

Poput voća, povrće takođe može pomoći u snižavanju nivoa holesterola i triglicerida. Torta od šargarepe ili tikvice primeri su deserata na bazi povrća koji mogu pozitivno uticati na nivo holesterola i triglicerida. Dodavanje biljnih pirea, od tikvice, bundeve ili džemova pecivima, umesto ulja, je još jedan način pravljenja slatkih poslastica na bazi povrća. Za braunije koristite crni pasulj, kao što možete da koristite pire od crnog pasulja umesto ulja u nekom tradicionalnom receptu, su još jedna opcija. Pasulj je bogat vlaknima, hranljivim materijama koje mogu pomoći u snižavanju nivoa holesterola i triglicerida.

Foto: Shutterstock

Izvor: Livestrong

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *