Saveti stručnjaka: Redukujte unos masti bez dijeta - Men`s Health

Saveti stručnjaka: Redukujte unos masti bez dijeta

Za razliku od drugih makronutrijenata mast je uočljivija i vizuelno nas upozorava ako je jedemo previše. Stručnjaci su za Men’s Health objasnili odakle bi trebalo da uzimamo mast, a gde bi trebalo da je ostavimo.

Na primer, kod pripreme mesa, važno je da pre kuvanja uklonite masnoću.

Za kuvana jela, jela sa roštilja ili salate najbolje je koristiti maslinovo ulje, u tragovima. U poslednje vreme posebno se ističu pogodnosti kukuruznog ulja – ovo je 100% organsko ulje, koristi se za prženje hrane, za pripremu soseva i začina, jer daje izuzetan ukus jelima. Nastaje hladnim presovanjem i smatra se zdravijim čak i od maslinovog ulja. Suncokretovo ulje za prženje se kombinuje sa maslinovim, a njegova organska verzija sa semenkama suncokreta, bogata je monozasićenom oleinskom kiselinom koja vrlo dobro podnosi visoke tempeature.

Puter nije najbolja opcija – osim ako ne govorimo o organskom, pročišćenom puteruGi. Ovaj puter je pogodan i za mazanje, za prženje i za soseve – ima raznovrsnu primenu, a zdraviji je od klasičnog putera.

Raspon kalorijskih vrednosti masti, računa se 100-120 na jednu kašiku – bilo koje ulje ili mast da je u pitanju. Razmislite i o ovome.

Kako skinuti mast?

Nauka je klasifikovala tri vrste ćelija masti – bele, bež i braon/smeđe. Zdravija ishrana stvara smeđe ćelije masti. Kada bež ćelije aktiviraju braon ćelije – povećano je sagorevanje masnih naslaga, manji je rizik od metaboličkih problema, a zapaljenja su regulisana.

Foto: Shutterstock

Pročitajte i  Istine i mitovi o ishrani
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *