UN dijeta za dugotrajne rezultate - Men`s Health

UN dijeta za dugotrajne rezultate

UN dijeta je dijeta koja traje 90 dana, što je svrstava u red dugotrajnih dijeta, jer polazi od toga da je za zdravo mršavljenje potrebno vreme.

Ako želite da otkrijete osnove Gčrke dijete, pročitajte OVDE

Autor ove dijete je nepoznat, tako da je ona postala, tako reći narodna dijeta. Neki je zovu dijeta Ujedinjenih nacija ili Unicef dijeta, ali je zapravo nastala od engleske reči undiet, što bi u slobodnom prevodu značilo dijeta bez dijete.
UN dijeta se sastoji od 5 dana, čiji raspored ne treba da se menja To su: 

1. Proteinski dan
2. Skrobni dan
3. Dan ugljenih hidrata
4. Voćni dan
5. Vodeni dan (samo jedanput mesečno)

Treba napomenuti da je doručak svaki dan isti i to su uvek dve sveže voćke. Voda se uvek pije po želji, ali najbolje je 15 minuta pre jela.

PROTEINSKI DAN

Doručak: za sve dane je uvek isti – 90 dana voće. Jedete ga uvek u paru – 2 jabuke ili 2 pomorandže ili 2 kruške, a može i mala šolja sitnog voća. 

Pročitajte i: Osvežavajući ručak: Salata sa tunjevinom u tortilji

Ručak: Kuvano ili dinstano meso bez masnoće (piletina, ćuretina, govedina, svinjetina, riba, morski plodovi, tofu). Umesto mesa možete da pojedete 2 jaja ili sir. Mlečni proizvodi su proteini, pa je dopušteno jesti ih samo na ovaj dan dijete. Uz navedene namirnice pripremite dosta sveže salate i drugog povrća koje možete da dinstate ili ispečete. Pojedite krišku integralnog  hleba i uzmite 3 dl bistre supe bez ikakvih dodataka. Supa može da bude i od kocke, a nju uzmite na kraju obroka. Začinjenu salatu možete da jedete u neograničenim količinama.

Večera: Jelovnik je isti kao i za ručak, samo izostavite supu i hleb. Ukoliko ste za ručak jeli meso, uzmite ga i za večeru, međutim, upola manje nego za ručak.

SKROBNI DAN

Ručak: Kuvani ili dinstani krompir, pasulj, grašak, soja, sočivo, leblebija ili pirinač. Ako se odlučite za dinstanje, koristite vrlo malo masnoće.  Pripremite začinjenu salatu po ukusu i pojedite krišku integralnog hleba. Na kraju uzmite bistru supu koja može da bude i od kocke za supu sa povrćem. 

Pročitajte i  Šta će vam se dogoditi ukoliko doručkujete u roku od sat vremena nakon buđenja?

Pročitajte i: Hrana koja će vas zasititi, a ne goji

Večera: Ista  kao i ručak, ali bez hleba i upola manje količinski.

DAN UGLJENIH HIDRATA

Ručak: Testenina sa začinima ili pica sa sosom od paradajza sa dodatkom povrća. Ovog dana možete da jedete i žitarice, spremite ječam ili proso, na primer. 

Pročitajte i: Detoksikacija organizma: Dvodnevna dijeta jabukama

Večera: Komad torte ili nekoliko manjih kolača ili 3 kugle sladoleda, obavezno i rebro tamne čokolade. Ukoliko niste ljubitelj kolača, uzmite slano pecivo i rebro tamne čokolade.

VOĆNI DAN

Kad je na redu voćni dan, jedite više puta dnevno i nastojte da pravite pauze između obroka u trajanju od dva sata. Ukoliko ste tek krenuli sa dijetom, verovatno ćete jesti veće količine voća, jer ćete imati veći osećaj gladi. Ali ne brinite, to je sasvim normalno u početku. Kad se vaš organizam navikne na novi način ishrane i glad će postati manja.

Pročitajte i: Koliko je kalorično vaše omiljeno voće?

VODENI DAN

Vodeni dan se primenjuje jednom mesečno. Posle kruga od 7 x 4 dana, tj. 29 dana (tri puta u toku dijete) drži se vodeni dan. Celog dana se pije samo voda. Mogu da dođu u obzir i sokovi, kafa i čaj, ali bez šećera. Posle vodenog dana na red dolazi proteinski dan.

Obavezno posle vitaminskog, a ponekad i posle vodenog, nastavlja se sa proteinskim danom.

Pročitajte i: Voda pre jela, da ili ne?

Obavezno je uzimati posle ručka 1 tabletu, koja sadrži dnevnu dozu vitamina i minerala.

Pauza između obroka (minimalna – dakle, razmak može biti i veći ali nikako manji) prvog dana je 4 sata, a drugog i trećeg dana je 3 sata; za vreme vitaminskog dana pauza imeđu obroka je 2 sata.

Posle 20 sati uveče nemojte ništa jesti.

Sve što je navedeno mora se jesti, jer ima svoju ulogu u organizmu. Voće je obavezno za doručak, jer najbrže daje energiju, čokolada trećeg dana takođe, jer štiti organizam od moguće alergije.

Dijeta ne sme da se produžava nakon 90 dana, već nakon može da se sprovede nakon 90 dana pauze.

Izvor: Stvarukusa.rs 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *