Pobedite želju za užinom za 2 minuta - Men`s Health

Pobedite želju za užinom za 2 minuta

Nutricionisti savetuju da bi obroke trebalo da imamo na svaka tri sata, kako bismo održavali organizam u pravilnom nutritivnom statusu i kako bismo izbegli nagle promene u nivou šećera u krvi. Međutim, čak i kada bismo se slepo pridržavali ovog pravila, ipak bismo osećali nagon da nešto pregrizemo (ili prožderemo) van redovnih obroka, a uglavnom se radi o veoma kaloričnoj hrani.

Iako se radio o nesvesnoj reakciji organizma, istina je da je to i nedostatak kontrole želje za hranom (a reč je o pojavi koja se razlikuje od gladi). Nedostatak takve kontrole lako dovodi do gojaznosti, lošeg fizičkog zdravlja i većeg konfekcijskog broja.

Novo istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Floride, govori nam da je apsolutno moguće kontrolisati ovu potrebu i da je potrebno svega 2 minuta. Tajna je u mirisima.

Za potrebe ovog istraživanja severnoamerički naučnici su klasifikovali mirise, nakon čega su ispitanike izlagali mirisima zdrave hrane (jagoda i jabuka) i nezdrave hrane (pice i kolača). Variralo je i vreme izlaganja mirisa, kao i mesto –  neki su bili u kafeteriji, a neki u supermarketu. Istraživanje je ponovljeno i u laboratorijskim uslovima,a ispitanici su ocenjivali svoju želju za hranom. Ispostavilo se da samo 30 sekundi u prisustvu arome kolača neće uticati na to da želja za hranom prestane, a ako provedete samo dva minuta mirišući, na primer, jabuku, imaćete osećaj kao da ste jeli (na štetu primamljivog parčeta pice).

Ukoliko želite da se oduprete kaloričnoj hrani, koja šteti vašem zdravlju, okružite sebe zdravom hranom – voćem ili povrćem. Fokusirajte se na njihovu aromu na kratko i spremni ste da kažete ne.

Foto: Shutterstock

Izvor: Men’s Health

Pročitajte i  Braon pirinač: Lek za opstipaciju
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *