Zaštite se od gubitka koštane mase - Men`s Health

Zaštite se od gubitka koštane mase

Prema novom istraživanju, znojenje tokom vežbanja dovodi do gubitka kalcijuma, a to možete sprečiti naknadnim unošenjem tog minerala u organizam.

Po teoriji vežbanjem jačate kosti. Međutim, ako ste pojačali vežbe izdržljivosti ili trčali sprint zadnjih sat vremena, naravno da ste se oznojili, a to može dovesti do gubitka koštane mase (jer se kalcijum gubi preko znoja).

Ovaj način gubljenja kalcijuma iz kostiju primećen je kod biciklista, atletičara i košarkaša, a može se reći da važi za sve sportiste koji se prekomerno znoje tokom treninga.

DOBRA VEST
Rezultati istraživanja predstavljeni od strane američkog Udruženja endokrinologa ove godine pokazali su da sportisti ipak imaju mogućnost da spreče gubljenje koštane mase i to uzimanjem kalcijuma u pravo vreme.
U studiji u kojoj su učestovali muškarci uzrasta od 18 do 45 godina, jedan broj muškaraca je uzeo suplemente sa kalcijumom i vitaminom D, 30 minuta ili sat vremena pre vožnje bicikla od 35 kilometara. Svim ispitanicima opao je nivo kalcijuma, ali znatno manje onima koji su pre treninga uzeli kalcijum i vitamim D.

KOJA DOZA KALCIJUMA JE DOVOLJNA DA SE NADOKNADI IZGUBLJENO?
Odraslim muškarcima se preporučuje od 500 do 1000 miligrama dnevno, i to ako se uzima pre vežbanja. Svom organizmu možete pomoći da apsorbuje kalcijum tako što ćete kombinovati redovno korišćenje kalcijuma i vitamina D. Najjednostavnije vam je da potražite pilule koje sadrže oba – i kalcijum i vitamin D.

BUDITE OPREZNI PRI KORIŠĆENJU
Ovogodišnja studija je otkrila da muškarci koji uzimaju više od 1000 miligrama kalcijuma dnevno imaju povećan rizik od srčanjih oboljenja, iako rizici nisu bili glavni fokus studije.
Ono što takođe možete uraditi jeste da ishranu obogatite namirnicama koje su bogate kalcijumom, kao što je zelje, kelj, losos, i proizvodi od soje.

Pročitajte i  Kombinacija od 5 sastojaka za fit liniju: Najbolji napitak za skidanje masnih naslaga!
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *