Sve što treba da znate o ljubičastoj dijeti - Men`s Health

Sve što treba da znate o ljubičastoj dijeti

PRAVILA LJUBIČASTE DIJETE

Kao što možete da pretpostavite iz samog naziva dijeta, ovaj način ishrane podrazumeva konzumiranja samo ljubičastih namirnica, u neograničenim količinama.

Hauserova dijeta: Smršajte tri kilograma za sedam dana

Tajna uspeha ljubičaste dijete leži u visokoj koncentraciji antocijanina, snažnog antioksidansa odgovornim za ljubičastu boju namirnica. On štiti neurone od oštećenja uzrokovanog slobodnim radikalima i na taj način nas štiti i od malignih bolesti. Jednako tako, usporava proces starenja i pomaže u zaštiti od kardiovaskularnih bolesti.

Ovakvim režimom ishrane možete da poboljšate svoje kardiovaskularno zdravlje, smanjite rizik od razvijanja raka, istopite suvišne kilograme i snabdete telo energijom.

NAMIRNICE KOJE MOŽETE DA JEDETE

Šljive su pravi rudnik vitamina C, vlakana koje vas dugo drže sitim i sniziti rizik od raka debelog creva, dok su ljubičasti krompiri bogati kalijumom i gvožđem.

Ako želite da saznate kako suve šljive utiču na vitke osobe, pročitajte OVDE

Borovnice su same po sebi superhrana i jedan od najbogatijih izvora antioksidansa od svih namirnica i pomažu kod artritisa i očnih tegoba. Ukusne kiselo-slatke bobice mogu da pomognu da očuvate srce i krvne arterije tako što mogu da snize nivo lošeg holesterola i zaštitite nas od povišenog krvnog pritiska. Poboljšavaju pamćenje, koncentraciju, bogate su vlaknima, a zbog niskog glikemijskog indeksa preporučuju se čak i dijabetičarima. Niski glikemijski indeks osigurava polako otpuštanjem šećera u krv i optimalni nivo energije.

U svoju ishranu uključite ljubičaste šargarepe bogate vitaminom A, koji je koristan za oči i kožu. Takođe posegnite za ljubičastim zeljem, lukom, smokvama, crnom ribizlom i kupinama.

REČ NUTRICIONISTA

Međutim, iako je ova ishrana za vaš organizam, nutricionisti se ipak bune i ne odobravaju je.

Otkrijte pravila američke dijete

“Sjajno je što je ljubičasta hrana sve dostupnija za konzumaciju jer pruža odličan izvor antocijanina. To je vrsta flavonoida koji ima snažno antioksidativno delovanje i štiti naše ćelije. Nutricionistički gledano, tokom dana poželjno je da konzumirate hranu različitih boja. Fokusiranje samo na ljubičastu hranu nije preporučljivo jer to vodi u neuravnoteženu ishranu”, kaže nutricionista Eloiz Baskis.

Pročitajte i  Cvrčak je novi izvor proteina!

Vaša ishrana bi trebalo da bude raznovrsna i različith boja, zato je dobro da pojačate unos ljubičaste hrane, ali nemojte da dozvolite da sve namirnice koje konzumirate budu iste boje. 

Izvor: Ordinacija.hr

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *