Kad su kokice kvalitetan obrok? - Men`s Health

Kad su kokice kvalitetan obrok?

U zavisnosti od toga na koji način ih pripremate i koje začine koristite – kokice mogu da budu zdrav, kvalitetan izvor ugljenih hidrata, vlakana, minerala i vitamina.

Kokice su napravljene od kukuruznih zrna koja se prilikom izlaganja toploti šire i naduvaju. Nakon što se proključaju, mogu se začiniti solju, začinima ili šećerom. Kokice se jedu hiljadama godina, uz dokaze o konzumiranju koji se nalaze u Meksiku otprilike 3600. godine pre nove ere. Koristile su se na području srednje i Južne Amerike ne samo za jelo, već i za ukrašavanje odeće i umetničkih dela.

“Kokice se smatraju hranom od celog zrna koja je čini visokokvalitetnim izvorom ugljenih hidrata koji sadrži malo kalorija, zavisno od aditiva i načina pripreme”, kaže nutricionistica Fiona Tak, za Men’s Health. Takođe se smatraju dobim izvorom vlakana.

“Istraživanja su pokazala da generalno unosimo nedovoljne količine minerala, vitamina i vlakana, koje dobijamo iz celog zrna žitarica. Povećavanje unosa celog zrna povezano je sa dužim vekom života, manjim upalama, bolestima i gojaznošću. Preporučuju se tri obroka celih zrna dnevno, a grickanje kokica bi moglo da pomogne povećanje unosa celog zrna.”

Kokice: Zanimacija bez koje se ne može

Koji su najzdraviji načini za pripremu kokica?

“Najzdravija opcija bile bi obične kokice bez dodavanja veštačkog brašna, soli i šećera”, objašnjava Tak. “Smanjite konzumiranje zaslađenih ili karamelizovanih kokica ili kokica natopljenih uljem/maslacem koji obiluju šećerom, mastima i kalorijama. Odaberite kokice za mikrotalasnu ili kokice kuvane na ulju kao što je ekstra devičansko maslinovo ulje ili ulje avokada ako tražite zdravije vrste kokica. ”

Recept za zdrave kokice

Sastojci

-1 kašika čilija u prahu
-1/4 kašike začinske paprike
-1/4 kašike soli
-2 kašike maslinovog ulja
-1 šolja kukuruza

Pročitajte i  Napici koji imaju više kalorija od čokoladnog kolača

Metod

Izmešajte čili, papriku i so u manjoj činiji.
U velikoj poklopljenom loncu na srednje jakoj vatri zagrejte ulje. Dodajte nekoliko zrna kukuruza i protresite dok ne porumene. Dodajte preostala zrna, poklopite i kuvajte, često mućkajući lonac, u vremenskim razmacima 4-5 sekundi.
Uklonite kokice  sa vatre i protresite dok se iskakanje kokica ne zaustavi. Pospite začine i poslužite.

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *