9 namirnica koje znatno ugrožavaju zdravlje posle 30. godine - Men`s Health

9 namirnica koje znatno ugrožavaju zdravlje posle 30. godine

Svet ishrane odavno je predmet postavljanja različitih teorija, međutim, ono što dodatno otežava uspostavljanje režima ishrane koji će prijati baš Vama jeste to što je Vaš organizam jedinstven sklop i prema tome bi i ishranu trebalo prilagođavati do detalja.  U tome će Vam pomoći nutricionista. Ipak, godine istraživanja ustanovile su spisak štetnih materija i namirnica i to kako one generalno utiču po zdravlje.

Hrana koja uništava vaš seksualni apetit

Poznato je da su prerađena i esktremno prerađena hrana, trans masti i rafinirani šećer kalorična hrana ali siromašna nutrijentima, naročito mikronutrijentima (kao što su vitamini i minerali). Ukoliko ovakva ishrana preovladava u vašem životu, kombinovana sa satima i satima sedenja, vaše zdravlje trpi ozbiljne posledice. Od 30. godine, kada većina muškaraca kreće da stvara svoju porodicu i da vodi užurbaniji život, nezdrava hrana počinje da igra sve istaknutiju ulogu u ishrani, a pritom fizička aktivnost zaostaje.

Stručni tim je za Men’s Health izdvojio listu od 9 namirnica koje bi posebno trebalo izbegavati:

  1. Margarin – ova namirnica osim što obiluje zasićenim mastima, takođe je bogata trans mastima. Umesto margarina odlučite se za ekstra devičansko maslinovo ulje.
  2. Voćni jogurt – naizgled zdrav izbor, kupovni voćni jogurt obiluje šećerom i mastima. Uvek možete iskombinovati umesto veštačkog, običan jogurt i voće. Na taj način možete da iskontrolišete šećer i masti.
  3. Uštipci/Pržena hrana – osim što su izvor masnoće, postupak prženja proizvodi jedinjenje akrilamid – poznato i kao prepečeni kancerogen!
  4. Crveno meso – iako je kompletan izvor proteina, Svetska zdravstvena organizacija je odavno proglasila crveno meso kancerogenim. Osim toga obiluje zasićenim mastima.
  5. Bezalkoholna pića/Sokovi – trenutno će vas osvežiti, ali će vas pored toga častiti velikim količinama šećera, a neretko veštačkim bojama i konzervansima, zbog čega nisu od koristi za znoj. Umesto ovih napitaka odlučite se za limunadu bez šećera ili vodu.
  6. Hrana sa “šupljom kalorijom” – ultra-prerađena i prerađena hrana, kao što su krekeri, čips, podgrevana hrana, ukratko – sve što raduje decu i odrasle!
  7. Hleb od rafiniranog brašna – mnogima omiljena hrana, ali od velikog broja vrsta možete se odlučiti za zdravije, kao što su oni od čitavih zrna pšenice. Zapamtite i to da ako birate zdraviji hleb, onda u skladu sa tim birajte i ono uz šta ga jedete.
  8. Alkohol – nakon 30. godine metabolizam alkohola znatno je lošiji nego kod mlađeg organizma. Rezultat su gori mamurluci i lakše gojenje.
  9. Energetska pića – previše šećera, premalo hranljivih materija.
Pročitajte i  Kalijum

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *