Hrono dijeta: Smršajte bez brojanja kalorija (i bez muke) - Men`s Health

Hrono dijeta: Smršajte bez brojanja kalorija (i bez muke)

Izgubite suvišne kilograme vodeći se krilaticom: “Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah!”.

Program hrono ishrane je osmislio 1986. godine francuski lekar Alan Delabos koji je, prateći biološki sat tela, ustanovio da ključno pitanje nije šta jedemo, već kada.

Pročitajte i: Dijeta sa kojom se može živeti

Dok su druge dijete prepune zabrana i obaveza, hrono ishrana ima samo tri pravila.

Prvo je da svaku grupu namirnica jedemo u vreme kad je najviše možemo iskoristiti, što znači da iz nje dobijemo energiju umesto masti, kao i da se proteini i ugljeni hidrati ne jedu u istom obroku, osim kada je reč o doručku.

Drugi uslov je pravilna kombinacija namirnica, a treći se odnosi na adekvatan razmak između glavnih obroka, koji bi trebalo da iznosi od četiri do šest sati.

DORUČAK

Prvi obrok je obavezan i bez njega nema govora o primeni hrono ishrane. U jutarnjim satima najaktivniji su hormoni i enzimi, koji od unete hrane prave osnov za dnevno funkcionisanje organizma i smanjuju potrebu za jelom tokom dana. Za doručak možete konzumirati životinjske masti i integralne žitarice, jer kada se probudimo, prema mišljenju osnivača hrono dijete, imamo dovoljno enzima koji razgrađuju masti i proteine, pa doručak može da bude bogat, jak i kaloričan. Za doručak je sve dopušteno, izuzev šećera i voća, jer se vrlo brzo vare.

Pročitajte i: Zašto svaka dijeta može da deluje?

RUČAK

Za ručak se jedu proteini, poput svinjetine, teletine, jagnjetine, ali bez ugljenih hidrata i hleba, dok je salata dozvoljena. Dva puta nedeljno za ručak možete jesti ugljene hidrate sa povrćem. Proteini i ugljeni hidrati su zabranjeni u istom ručku!

Pročitajte i  OVAKVE ŠPAGETE JOŠ NISTE PROBALI: Preukusna pasta koju ćete često spremati! (VIDEO)

UŽINA

Užina podrazumeva malu količinu biljnih masti. Tu spadaju masline, orasi, kikiriki puter, med ili 30 grama čokolade za kuvanje. Takođe, užina može biti i voće sa niskim glikemičkim indeksom.

VEČERA 

Večera u hrono dijeti predstavlja najlakši obrok tokom dana, koji podrazumeva ribu, posno meso i malo zelenog povrća. Ako ste siti od prethodnih obroka, večeru preskočite.

Pročitajte i: Američka dijeta: Smršajte 3 kilograma za 5 dana!

Uveče nemojte nikako jesti ugljene hidrate, jer se sporo vare i pretvaraju se u masnoće.

OSTALE NAPOMENE

Što se tiče hleba, testenine i skrobnog povrća poput krompira, ove namirnice konzumirajte najkasnije do 15 časova. Životinjske proteine možete zameniti biljnim, mleko obavezno zamenite kiselim mlekom i sirom.

Grickalice se apsolutno izbacuju iz ishrane, a pazite i da ne idete na spavanje nakon obroka minimum dva sata. 

Ako primenjujete hrono dijetu, trebalo bi da niste nikada gladni i da brzo gubite težinu. Takođe, hrononutricionisti veruju da se hrono dijetom popravlja i celokupno zdravstveno stanje, a da je često i preoblikovanje tela i gubitak masnih naslaga i celulita.

Izvor: Stvarukusa.rs

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *