Ove namirnice izbegavajte ako želite ravan stomak! - Men`s Health

Ove namirnice izbegavajte ako želite ravan stomak!

LOŠI UGLJENI HIDRATI

Postoje dobri i loši ugljeni hidrati. Hrana, koja je bogata lošim ugljenim hidratima može da poremeti crevnu floru, a to može da izazove razne upale. Namirnice koje sadrže najviše takvih ugljenih hidrata su hleb i peciva, keks, beli pirinač, testenina i žitarice.

Pročitajte i: Ugljeni hidrati pre treninga, da ili ne?

NEZDRAVE MASTI

Trans-masne kiseline, zasićene masne kiseline i omega-6 masne kiseline su tri vrste masnoća povezanih sa crevnim upalama, koje doprinose stvaranju sala oko stomaka. Industrijski obrađene namirnice – meso, punomasni mlečni proizvodi, kukuruzno, sojino i suncokretovo ulje samo su neke od namirnica koje sadrže neku od navedenih kiselina.

MLEKO I OSTALE NAMIRNICE KOJE SADRŽE LAKTOZU

Mnogi ljudi ne podnose laktozu, a neki čak nisu ni svesni da su intolerantni na nju. Ako osećate želučane smetnje svaki put kad konzumirate mleko i mlečne proizvode, velike su šanse da zapravo ne podnosite laktozu koja može da izazove brojne crevne komplikacije i nadutost. Intolerancija je vrlo raširena među odraslima i nije opasna. Neki od simptoma intolerancije laktoze su grčevi u stomaku, dijareja, nadutost, gasovi i mučnina.

Pročitajte i: Kako da sami napravite bademovo mleko?

NAMIRNICE BOGATE FRUKTOZOM

Namirnice bogate fruktozom, poput jabuka, mogu izazvati mnoge neugodne probleme, poput gasova, nadutosti i dijareje. Osim u jabukama, fruktoza se nalazi i u mangu, lubenici, i u prirodnim zaslađivačima kao što su med i agavin sirup.

LUK I SLIČNE VLAKNASTE NAMIRNICE

Postoje određena vlakna koja naše telo ne može da svari, poput fruktana, a namirnice koje ga sadrže mogu da izazovu nadutost, posebno ako ih jedemo u prevelikim količinama. Fruktan je pronađen u ječmu, pšenici, luku, belom luku i u mahunarkama kao što su pasulj i soja.

Pročitajte i  4 razloga zašto ne možete da smršate

Pročitajte i: Ove namirnice neutrališu neprijatan miris belog luka

PASULJ I ORAŠASTI PLODOVI

Pasulj i orašasti plodovi poput pistaća i indijskog oraha sadrže enzime koje naše telo teško vari, a posledica toga su gasovi i nadutost.

PRIRODNI I VEŠTAČKI ZASLAĐIVAČI

Određena prirodni i veštački šećeri koje neke namirnice sadrže, naše telo teško vari i to izaziva gasove i nadutost. Jabuke, kupine, mandarine, kruške, karfijol, gljive i grašak samo su neke od namirnica koje u sebi sadrže prirodne šećere. Izomalt, manitol i polidekstroza su veštačka veštački koja izazivaju iste simptome.

Pročitajte i: Koliko je kalorično vaše omiljeno voće?

Izvor: Cosmopolitan.rs


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *