Rak hrana: Pet namirnica koje pobeđuju u borbi protiv ove opake bolesti - Men`s Health

Rak hrana: Pet namirnica koje pobeđuju u borbi protiv ove opake bolesti

• Da li hrana koja sadrži dosta šećera može prouzrokovati rak?

Ne direktno. Sve ćelije koriste glukozu kao gorivo, ali čak i ako smanjite unos šećera, one mogu da prežive. Preterano unošenje šećera može dovesti do dijabetesa ili gojaznosti, što povećava rizik dobijanja raka.

View this post on Instagram

🔥Jak, izraelski doručak: Šakšuka 🍳 Potrebno je: • povrće (paradajz ili pelat, 2 crvene paprike, 2 čena belog luka), • paradajz pire, • jaja (3-4), • začini (kumin, mlevena ljuta paprika, timijan, peršun), • so, biber, prstohvat šećera, • maslinovo ulje Priprema : U dubokom tiganju na maslinovom ulju propržite naseckani luk, potom papriku, oko 5min. Zatim ubacite paradajz pire, na kockice naseckan paradajz, so, biber, šećer i začine. Dinstajte poklopljeno oko 10min, promešajte nekoliko puta za to vreme. Kašikom napravite mala gnezda i u njih sipajte jaja. Kuvajte još desetak minuta. Kad se i jaja skuvaju pospite timijanom (ili majčinom dušicom) i peršunom. Prijatno! #menshealthserbia #mhsrbija #menshealth #menshealthrecipe #recipes #israelbreakfast #eggs #strongbreakfast #menshealthsrbija

A post shared by Men's Health Srbija (@menshealthserbia) on

Pet namirnica u borbi protiv raka

Zeleni čaj

Kofein i antioksidanti pomažu izumiranje oštećenih ćelija, time smanjujući rizik da postanu kancerogene, kaže Čang Jang, doktor medicine, istraživač bolesti raka, na Univerzitetu Rutdžers.

Savet: Flaširani zeleni čaj može sadržati šećer, dok ga sveže kuvani zelen nema ( osim ako ga vi ne dodate). Kupite kutiju kesica prirodnog zelenog čaja i skuvajte ga sami.

Prestanite da jedete salatu da biste smršali

Pastrmka

Omega 3 masne kiseline iz ove hladnovodne ribe mogu sprečiti upalne procese koji utiču na nastanak i širenje raka, kaže Nejl Ijengar, doktor medicine, medicinski onkolog , iz centra za sprečavanje raka.

Savet: Filete pastrmke začinjene sa malo soli, bibera, ulja i kriškom narandže umotajte u aluminijumsku foliju. Pecite u rerni na 200 C, 15- 20 minuta. Služite uz bulgur.

Pročitajte i  Gde se sve kriju proteini

Pročitajte dalje!

Bulgur

Povećanjem unosa celog zrna u organizam, opada rizik pojave raka, navodi Britanski medicinski dnevni list ( BMJ-British Medical Journal). To bi moglo biti zbog vlakana . Bulgur ima 50% više količine vlakana od kinoe.

Savet: Zamenite svoju jutarnju ovsenu kašu bulgurom, ubacite u salatu za ručak, ili za laganu večeru, pripremite kao prilog pšenicu sa belim i mladim lukom i đumbirom, uz pastrmku ili losos.

MUŠKARAC U KUHINJI: Plati za više mišića

Beli pasulj

Prema Američkom institutu za istraživanje bolesti raka, svakih 10g vlakana (1/2 šolje belog pasulja) koje pojedete dnevno, smanjuju pojavu kolorektalnog raka za 11%.

Savet: Ova mekana i blaga zrna savršena su za paprikaš ili supu. Iscedite konzervu , isperite pasulj i dodajte ga, kao što biste meso ubacili u vaš omiljeni čili recept.

Semenke bundeve

Ne bacajte ih u smeće. Seme bundeve bogato je vitaminom E više nego ostale semenke i orašasti plodovi, a on ima dokazanu moć u borbi protiv raka prostate.

Savet: Ubacite šaku oljuštenih, neslanih semenki u vaš trail mix (mix orašastog i suvog voća), salatu, ili u jelo od bulgura. Ili ih ispecite i grickajte kao popodnevnu užinu.

Šef u apsolutnoj kategoriji

POGLEDAJTE:

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shuttestock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *