Prestanite da jedete salatu da biste smršali - Men`s Health

Prestanite da jedete salatu da biste smršali

Pakovane salate u prodavnicama prava su nutritivna pustinja. Dozvolite da vam objasnimo zašto su sendviči naši najbolji saveznici u topljenju sala

Svake godine teško nam padne promena u ishrani koja nastupa prvih dana januara. Prošlo je novogodišnje veče šampanjca i ukusne hrane, koje zamenjujemo kiselom vodom i, neizostavno, salatom. Prema britanskom istraživanju obavljenom lane, dve najčešće novogodišnje odluke jesu mršaavljenje (33 odsto) i zdravija ishrana (32 odsto).

Pa ipak, procenjeno je da oko 80 odsto nas do druge nedelje februara već odustane od svojih ambicija. Možda to niko ne bi očekivao, ali krivicu umnogome svaljujem na salate-obroke. Istraživači Čarls Benbruk i Donald Dejvis uspostavili su indeks nutritivnog kvaliteta da bi ocenili hranu u odnosu na količinu hranljivih materija. Četiri od pet najniže rangiranih vrsta povrća upravo su sastojci ovakvih salata: krastavac, rotkvica, ajsberg salata i celer.

Svako od navedenih povrća sadrži skoro 97 odsto vode, pa podjednako može da se uživa i u čaši vode sa česme. Izbacite ove nutritivno prazne sastojke i Cezar salata postaje mala porcija piletine sa sirom i preprženim hlebom. Kalorično je, slano i kroz 10 minuta ste siti. Reputacija salate je posledica onoga što naučnici nazivaju „zdravim halo efektima“ – mentalni trik koji potajno sabotira vaš cilj da izgubite kilograme. Na primer, istraživači s Univerziteta Kornel tvrde da osobe koje se od više ponuđenih vrsta obroka najradije odlučuju za posnu hranu, na kraju unesu 90 kalorija više od onih koji jedu normalno.

Šef u apsolutnoj kategoriji

U međuvremenu, istraživanje Univerziteta Čikago pokazuje da hrana s etiketom „zdravo“, koja se u supermarketima uglavnom nalazi na rafovima sa salatom, izaziva još veću glad. 2 Iako ni na koji način ne utiče na sastojke obroka, ovaj natpis će prevariti vaš mozak, pa ćete se osetiti manje sito. Da stvar bude još luđa, stavljanje nalepnice „ukusno“ na tu istu hranu, utiče na taj način da oni koji je jedu tog dana unesu manji broj kalorija. Naizgled razuman izbor, na kraju dana dovodi do većeg unosa kalorija.

Pročitajte i: MUŠKARAC U KUHINJI: Plati za više mišića

Salate su takođe rutinsko sredstvo za sprovođenje dobro poznate i prilično neefi kasne strategije za gubljenje kilaže: izbacivanje ugljenih hidrata iz ishrane – jedna od mojih neomiljenih. Osim hrane koju jedete, postoji još nešto što morate da uradite da biste u ovo doba godine napravili promenu na svom telu. Ako planirate da pojačate vežbe koje radite, onda su vam ugljeni hidrati prijatelji. Bez glukoze za sagorevanje, nivo energije strmoglavo opada, a ono što pritom trpi jeste efi kasnost treninga.

Iz kuhinje Džejmija Olivera: Recept za savršeno ukusne ćevape

Gladno telo se preusmerava na aminokiseline, zbog čega se metabolizam usporava, što znači da se kalorije sporije troše. Ugljeni hidrati su neophodni da bi se izgubila masnoća. 3 U studiji časopisa Ćelijski metabolizam gojazne osobe čija dijeta se bazirala na ugljenim hidratima, izgubile su više masti nego osobe koje su unosile podjednaki broj kalorija kroz ishranu sa ugljenim hidratima.

View this post on Instagram

🔥Jak, izraelski doručak: Šakšuka 🍳 Potrebno je: • povrće (paradajz ili pelat, 2 crvene paprike, 2 čena belog luka), • paradajz pire, • jaja (3-4), • začini (kumin, mlevena ljuta paprika, timijan, peršun), • so, biber, prstohvat šećera, • maslinovo ulje Priprema : U dubokom tiganju na maslinovom ulju propržite naseckani luk, potom papriku, oko 5min. Zatim ubacite paradajz pire, na kockice naseckan paradajz, so, biber, šećer i začine. Dinstajte poklopljeno oko 10min, promešajte nekoliko puta za to vreme. Kašikom napravite mala gnezda i u njih sipajte jaja. Kuvajte još desetak minuta. Kad se i jaja skuvaju pospite timijanom (ili majčinom dušicom) i peršunom. Prijatno! #menshealthserbia #mhsrbija #menshealth #menshealthrecipe #recipes #israelbreakfast #eggs #strongbreakfast #menshealthsrbija

A post shared by Men's Health Srbija (@menshealthserbia) on

Međutim, to što većina prodavnica smatra da salate treba da se sastoje uglavnom od listova zelene salate, krastavaca i parčenceta paradajza, ne znači da morate i vi. Salate mogu biti zanimljive, zdrave i u isto vreme dobar partner na putu k mršavljenju – samo razmišljajte o njima kao o još jednom načinu da upakujete hranu koju planirate da pojedete. To bi značilo da biste vrlo jednostavno mogli i da zdrave proteine i povrće složite između dva parčeta hleba, koji je usput tu i da se pobrine za ugljene hidrate neophodne za energiju.

Pročitajte i  Kuvar nemačke fudbalske reprezentacije: Šta jedu šampioni?

Ljudi zaboravljaju na sendviče (i tople), ali ako ih pravite kod kuće, mogu biti podjednako zdravi kao bilo koji drugi obrok. Osim toga, ukusni su, a naučno je dokazano da ukusna hrana omogućava lakše pridržavanje plana ishrane. Avokado, spanać i slanina su dobra kombinacija za početak. Za mene neka bude reš, hvala!

POGLEDAJTE:

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shuttestock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *