Šef u apsolutnoj kategoriji - Men`s Health

Šef u apsolutnoj kategoriji

SUPROTNO UKORENJENOM UVERENJU DA SE PRAVI, KLASIČNI MEN’S HEALTH TIPOVI SREĆU U TERETANAMA, NA TRIM-STAZAMA I SPORTSKIM POLIGONIMA, OVOG SMO PRONAŠLI U KUHINJI HOTELA SQUARE NINE. OTKRIO NAM JE ZAŠTO SU KUVARI ISTOVREMENO JAKI I GIPKI, KAKO SE OBROK BALANSIRA ZA DUŠU, UM I TELO I ZBOG ČEGA LJUDI NISU NI BILJOJEDI NI MESOŽDERI

Šta je pravi muškarac?

To je osoba koja se na izazov baca odmah, odlučno, bez oklevanja, koristi sve raspoložive resurse i pobeđuje. Upravo tako je ekstravagantni kuvar nemačkog porekla Ajk Cimer pristupio izradi novog jelovnika čuvenog hotela Square Nine u Beogradu. Ovaj gastroavanturista više puta se dokazao kao pobednik u apsolutnoj kategoriji: 2006. proglašen je šefom godine u Britaniji, 2008. zaradio je istu titulu u Portugaliji, a nakon toga osvojio praktično čitavu Evropu, da bi u nekom trenutku svog neverovatnog putovanja završio čak i kao glavni kuvar u Hong Kongu. Sada je u Beogradu i priprema nesvakidašnju kombinaciju ukusa zdravih i za telo i za dušu. Men’s Health: Izgledaš krupno, snažno i utrenirano, otkud kuvanje? Ajk Cimer: Kuvari moraju da budu krupni i snažni, ne samo fizički, već i mentalno. Kuvanje je veoma zahtevan posao. Kuhinja je takvo okruženje, treba se kretati i misliti brzo. Kuvari su u akciji sve vreme, a treba da drže stvari pod kontrolom.

Odavno su prošli dani debelih kuvara. Istina, postojala je izreka „Ne veruj mršavom kuvaru”, ali mislim da sada ljudi više veruju kuvarima koji su u dobroj formi, jer to pokazuje da su odgovorni i razumeju kako telo funkcioniše i šta mu je potrebno. Postao sam kuvar jer je to kreativan posao, radi se s ljudima, a krajnji proizvod je sreća – jer ne znam nikog ko ne voli da jede. Na društvenim mrežama i šire besni rat oko toga da li je meso zdravo, vegani jurišaju, eksperti tvrde da bez mesa ne ide… Šta ti kažeš, jesmo li mesožderi ili biljojedi? Odgovor bi, naravno, prvo trebalo potražiti u ljudskoj anatomiji. Jesmo li sačinjeni da budemo mesožderi? Ne u potpunosti. Zubi nam nisu „projektovani” da kidamo meso (svako ko je probao sirovu šniclu može to da potvrdi), a creva su nam preduga. Jesmo li onda biljojedi? Odgovor je takođe – ne. Naša creva nisu dovoljno duga, a zubi nisu načinjeni kao oni u biljojeda. Iz tog razloga mislim da smo „dizajnirani” da jedemo i jedno i drugo. Dokle god koristimo celu životinju, a odgajali smo je u dobrim uslovima, nemam problem s mesom. Čisto crveno meso ili riba kao što su losos i tuna, svakako su veoma moćna hrana za fizički aktivne ljude.

To su prirodni izvori kreatina i proteina, pa bi, u okviru izbalansirane ishrane, trebalo da se nađu na jelovniku.

Ipak, preporučio bih da, umesto svaki dan, to bude 2-3 dana nedeljno. Da li se ti hraniš zdravo? Pokušavam, ali kao i većina ljudi koji žive svoj život, stalno grešim. U zamrzivaču uvek imam poneko pakovanje sladoleda i pijem strahovito mnogo kafe, ali toga ne želim da se odreknem. Čak i kad želite da budete naoko lepi, ne zapostavljajte duševnu hranu. Telo, um i duša su povezani, ali ponekad žele različite stvari. Uglavnom, telo samo kaže kada je vreme da prekinemo strogi režim zdrave ishrane i malo podivljamo. Moj razlog za teretanu bio je to što nisam želeo da budem debeo, a u isto vreme nisam hteo da propustim uživanje u jelu. S godinama, upoznao sam bliže tu tematiku i sada donosim pametnije odluke o tome kako da jedem i kako da živim.

Telo, um i duša su povezani, ali ponekad žele različite stvari. Uglavnom, telo nam samo kaže kada je vreme da prekinemo strogi režim zdrave ishrane i malo podivljamo

Šta su ti omiljene fizičke aktivnosti? Svakoga dana kad se probudim, automatski mi predstoje tri aktivnosti. Prva su moja dva psa, Kaja i Kakao, koje vodim u njihove pseće šetnje, a živim na drugom spratu stare zgrade na Dorćolu bez lifta. Tu spaljujem jedan deo kalorija, a gluteus mi svakako postaje tvrđi već šest meseci, otkad sam se doselio u Beograd. Na posao idem peške, što je razdaljina od otprilike jednog kilometra, a peške se i vraćam. I, na kraju tu je teretana, barem pet puta nedeljno – pošto je to moje vreme, vreme koje provodim sa sobom i za sebe. Kakvu klopu preporučuješ za veće mišiće? Veći mišići iziskuju rad, tako da je najvažnija stvar članstvo u teretani ili nekom sportskom klubu. To je početak svega. Kada je reč o ishrani, najvažnija stvar je balans, ispravan odnos masti, proteina i ugljenih hidrata. Treba izbegavati prazne ugljene hidrate kao što su šećer i brašno.

View this post on Instagram

🔥Jak, izraelski doručak: Šakšuka 🍳 Potrebno je: • povrće (paradajz ili pelat, 2 crvene paprike, 2 čena belog luka), • paradajz pire, • jaja (3-4), • začini (kumin, mlevena ljuta paprika, timijan, peršun), • so, biber, prstohvat šećera, • maslinovo ulje Priprema : U dubokom tiganju na maslinovom ulju propržite naseckani luk, potom papriku, oko 5min. Zatim ubacite paradajz pire, na kockice naseckan paradajz, so, biber, šećer i začine. Dinstajte poklopljeno oko 10min, promešajte nekoliko puta za to vreme. Kašikom napravite mala gnezda i u njih sipajte jaja. Kuvajte još desetak minuta. Kad se i jaja skuvaju pospite timijanom (ili majčinom dušicom) i peršunom. Prijatno! #menshealthserbia #mhsrbija #menshealth #menshealthrecipe #recipes #israelbreakfast #eggs #strongbreakfast #menshealthsrbija

A post shared by Men's Health Srbija (@menshealthserbia) on

Neke ozbiljne atlete unose 100-120 grama proteina dnevno, i njima je to neophodno. Ja trenutno pokušavam da smanjim procenat masti u organizmu, pa svakoga dana jedem u 11.30 kajganu od dva cela jajeta i tri belanceta sa brokolijem, lagano proprženim na malo putera, uz malo namrvljenog feta sira. Takođe, tuna, sveža ili konzervirana, ali u vodi a ne u ulju, odličan je prirodni izvor proteina, kakvi su i piletina i jaja, kao pristupačnija varijanta. Ipak, ne treba zaboraviti ni sveže sezonsko voće i povrće radi dovoljnog unosa vitamina i minerala. Svemu što postoji potrebni su proteini da bi opstalo, a i biljke mogu biti njihov solidan izvor, kao što je to slučaj sa sojom, lima pasuljem ili kinoom, pa čak i spanaćem. Ima ih i u pečurkama i špargli. Kada vaš novi meni stupa na snagu? Počinjemo krajem oktobra. Pošto je reč o hotelu, otvoreni smo svih sedam dana u ne delji, 365 dana u godini. Ručak počinje u 12.30, a večera u 18.30. Otvoreni smo za svakoga ko ume da uživa u hrani i stilizovanoj, a opet opuštenoj atmosferi.

Pročitajte i  Česti obroci – preduslov za mršavljenje?

Kada dolazite?

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *