Letnji trikovi - Men`s Health

Letnji trikovi

DODAJTE SIRĆE OBROCIMA
Ono čime najčešće začinjavate salatu (a poneko i čips) smanjuje nagomilavanje sala  i dobijanje na težini za 10 odsto, prenosi istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry. Ono je bogato sirćetnom kiselinom  koja vam čini struk užim aktivirajući proteine koji razbijaju masti. Prelijte povrće kašičicom sa razblaženim sirćetom pre nego što ga skuvate na pari, marinirajte u njemu meso pre nego što ga budete pekli ili od njega napravite dresing kojim ćete preliti obroke.

POBEDITE ALERGIJE
Curi vam nos? Uzmite maramicu umesto leka. Istraživanje objavljeno u časopisu Obesity otkriva da su muškarci koji su uzimali antihistaminike da bi pobedili temperaturu imali za 55 odsto više šanse da dobiju višak kilograma tokom leta zbog prejedanja. Istraživači misle da unošenje antihistaminika u organizam usporava metabolisanje masti i pojačava apetit. Zato sledeći put kada budete šmrckali, mislite na svoje trbušnjake pri odluci kako da rešite problem.

BUDITE OBAZRIVI SA SALATOM
Sveže povrće može da pomogne mršavljenju ali nepravilno izabran dresing može da poništi njihovo delovanje. Mešavina meda, maslinovog ulja i soja sosa sa manje soli je najbolja kombinacija, bar tako tvrde istraživači sa Univerziteta Ilinois. Med bogat antioksidantima je zdrava alternativa rafinisanim zaslađivačima koji se nalaze u prelivima iz radnje. Plus, on sprečava ulja bogata omega 3 masnim kiselinama da oksidišu tako da ona ostaju 100 odsto efektna za gubitak težine. Pomešajte sastojke tako da imate polovinu maslinovog ulja i po četvrtinu meda i soja sosa.

IZMASIRAJTE SE
Istraživanje objavljeno u časopisu Iranian Journal of Health and Psysical Activity otkrila je da ako masirate stomak 15 do 20 minuta na dan, to vam može pomoći da izgubite značajnu količinu masti. Ovo pospešuje proces poznatiji kao lokalni metabolizam i čini mast biološki podložnijom sagorevanju. Možda će vas drugi čudno pogledati ako ovo budete radili u svlačionici, zato se bolje ograničite na privatnost sopstvenog doma.

Pročitajte i  Zašto baš svakog jutra treba da popijemo vodu s medom

IZABERITE PRAVI PROTEINSKI ŠEJK
Dobro izabran šejk će pospešiti sagorevanje kalorija u satima koji dolaze. Odlučite se za whey protein nakon vežbanja jer omogućava više energije za sagorevanje kalorija i brže utiče na mišiće od drugih izvora proteina, tvrdi švajcarska studija. Za piće u bilo koje vreme držite se kazeina jer se sporije vari  i odlaže napade gladi.

IZBEGAVAJTE LIGHT ZALOGAJE
Unećete za 20 odsto kalorija više ako budete jeli niskokalorične grickalice umesto njihove „punomasne“ verzije, tvrdi studija objavljena u časopisu Journal of Marketing Research. Ljudi često misle da ove „zdrave“ verzije imaju značajno manje masti nego što je to zaista slučaj. Hrana sa oznakom „light“ najčešće sadrži oko 11 odsto manje masti nego njihova masna verzija, ali oni koji je jedu veruju da sadrži i do 40 odsto manje. „Ljudi ne shvataju da hrana koja ima malo masti nema uvek i malo kalorija“, kaže autor studije Brajan Vansik. Zvuči paradoksalno, ali jedite masniju hranu kako biste izgubili na težini.

NE ZABORAVITE SUPLEMENTE
Udvostručićete sposobnost vašeg tela da izgradi mišiće ako budete svakoga dana uzimali riblji suplement sa najmanje 150 mg  DHA kiseline i 200 mg EPA kiseline, otkrili su istraživači na Univerzitetu Vašington. „Ove omega  3 masne kiseline vašem telu šalju signale i govore mu da počne da pretvara protein u mišiće“, kaže autor studije dr Betina Mitendorfer.

PAŽLJIVO U PRVOM DELU DANA
Sagorećete dodatnih 5 odsto masti tokom treninga ako započnete dan sa doručkom sa niskim glikemijskim indeksom, tvrdi istraživanje objavljeno u  časopisu Journal of Nutrition. Odlučite se za obroke samanje šećera i izbegavajte grickalice barem do ručka.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *