Režim (ne)pravilne ishrane: 6 navika kojih morate odmah da se otarasite - Men`s Health

Režim (ne)pravilne ishrane: 6 navika kojih morate odmah da se otarasite

ČESTO KONZUMIRANJE ALKOHOLA

Alkohol uglavnom ima domino efekat: posle jednog pića njihove inhibiciju su smanjene, a apetit raste. A da ne govorimo o unosu velikog broja dodatnih, praznih kalorija. Dobra vest je da kada prestanete da pijete alkohol, kilogrami će se maltene sami istopiti.

Pročitajte i: Zašto svaka dijeta može da deluje?

DIJETALNE NAMIRNICE

Pre svega, dijetalne namirnice se pakuju sa velikim brojem aditiva i svakojakih sastojaka, pa je pitanje koliko su zdrave i zapravo dijetalne. Takođe, većina ovih namirnica ne mogu da zasite čovekov organizam na duže staze, već je velika verovatnoća da ćete poželite da pojedete još nešto.

PREJEDANJE ZDRAVIM NAMIRNICAMA

Konačno ste zavoleli zdravu hranu, jedete više voća i povrća nego ikada ranije? Obratite pažnju da se ne prejedate, jer iako su zdrave i sveže namirnice, mogu loše da utiču na vaš metabolizam. Ne preterujte ni u čemu, pa ni u zdravoj hrani.

Pročitajte i: 6 načina da zauvek izbacite šećer iz ishrane

PRESKAKANJE OBROKA

Verovatno ste ovo čuli hiljadu puta do sada, ali zaista je veoma bitno da ne propuštate obroke misleći da što manje jedete, manje ćete se i ugojiti. Preskakanje obroka u toku dana može da izazove dva neželjena efekta: sagorećete manje kalorija, a povećaćete vaše šanse za prejedanje u toku noći.  Dobro pravilo je da jedete obilnije obroke pre aktivnih i napornih sati, a  manje obroke odnosno užine pre manje aktivnih sati i nikada nemojte da prođe 4 ili 5 sati između obroka.

BROJANJE KALORIJA

Brojanje kalorija je veoma stresno i opterećujuće, a povećanje hormona stresa, može izazvati neočekivan porast kortizola, hormona koji može da poveća apetit i želju za masnom i slatkom hranu.

Pročitajte i: 9 razloga zašto ne možete da prestanete da jedete

EMOTIVNO KONZUMIRANJE HRANE

Pročitajte i  Prednosti i mane koje kriju energetske štanglice

Navika otvaranja frižidera i konzumiranje hrane iz dosade, anksioznosti, besa ili čak i sreće, jedna je od mnogih prepreka u gubljenju suvišnih kilograma. Nagradili ste sebe parčetom torte nakon dobrog odigranog tiketa ili treninga ili ste se utešili hranom nakon odlaska kod zubara i raskida sa devojkom? Prestanite odmah, jer možda baš iz ovih razloga ne možete da smršate.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *