Zašto ječam treba da bude vaša nova omiljena namirnica? - Men`s Health

Zašto ječam treba da bude vaša nova omiljena namirnica?

Ječam se danas najčešće koristi kao sirovina u proizvodnji piva, mada se od slada dobija i brašno visoke hranljive vrednosti, bogato vitaminom B12, koji je redak u namirnicama biljnog porekla. Poseduje i zavidnu količinu vitamina E, kao i enzime koji podstiču lučenje želudačnih sokova, zbog čega se preporučuje i rekonvalescentima, deci i starijima.,

Pogledajte i: Namirnice koje bi trebalo da dodate žitaricama

VITAMINI

Od vitamina, posebno je važna pantotenska kiselina, koja ulazi u strukturu koenzima A, zaduženog za oslobađanje energije iz ugljenih hidrata. Ova kiselina je neophodna i za metabolisanje masti i belančevina. Zahvaljujući njoj, ječam ima dobro poznati efekat “zagrevanja”. Poseduje i vlakna, poput beta-glukana, koja pospešuju varenje i održavaju ravnotežu crevne mikroflore, snižavaju i holesterol u krvi, pa tako smanjuju rizik od srčanih obolenja.

Saznajte i: Koji vitamin čini mišiće jačima

JEČAM PROTIV DIJABETESA

Kliničke studije su potvrdile da konzumiranje celovitog ječma ili ječmenih proizvoda u vidu prekrupe, pahuljica ili brašna, efikasno snižava holesterol, naročito loš (LDL). Osim toga umanjuje i apsorpciju šećera čime smanjuju rizik od pojave dijabetesa tip 2. Da bi se postigao taj cilj, trebalo bi da se unese minimum 3 grama beta-glukan vlakana.

Praktično, to izgleda ovako: četvrtina šolje nekuvane ječmene prekrupe ili jedna čaša kuvanog ječma sadrži 2,5 g ovog vlakna, a polovina šolje nekuvanih pahuljica oko 2 g. Na smanjenje holesterola deluju i nezasićene masne kiseline, kojih je u ječmu čak 35 odsto, po čemu je jedinstvena među žitaricama.

Pogledajte i: Pobedite dijabetes

POMAGAČ U MRŠAVLjENjU

Druge vrste vlakana povećavaju i produžavaju osećaj sitosti, što je važno za održavanje telesne težine i sprečavanje gojaznosti. Istovremeno, podstiču redovno pražnjenje creva.

ZDRAV NAPITAK

Celo zrno ječma, prženo i samleveno, uz dodatak cikorije, može da zameni kafu. Pomešana sa mlekom (kao bela kafa) predstavlja izvrstan napitak za decu i starije osobe, jer ne sadrži kofein.

Pogledajte i: Velnes šejk: Ukusno, zdravo i brzo!

Zbog bogatstva hranljivim sastojcima i povoljnog delovanja na zdravlje, ječam bi trebalo jesti što češće, od njega možete da napravite ukusne čorbe, supe, napitke, kaše…

IDEJA ZA ZDRAV RUČAK

Ječam skuvajte kao i sve druge žitarice, a zatim ga procediti i dodajte mlevenom mesu, crnom luku i drugim sastojcima za pripremu ćufti. Smesu oblikujte dlanovima i pržite na vrelom ulju, sa svih strana.

Pogledajte i: Idealna pauza za ručak

DODATAK SALATAMA

Skuvani ječam je ukusan i zdrav dodatak salatama. Može da se stavi umesto testenine ili kuvanog pirinča.

Pogledajte i: Zdrava proteinska salata

Izvor: Večernje novosti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *