Hrana koju morate da uvrstite u svakodnevni meni - Men`s Health

Hrana koju morate da uvrstite u svakodnevni meni

JAJA

Organska jaja predstavljaju namirnicu bogatu vitaminima i mineralima, uključujući biotin i kolin.

Ako imate potrebu da unesete dovoljnu količinu proteina, masti i ugljenih hidrata, onda su organska jaja pravi izbor za vas. Pomenuti biotin u njima zaslužan je za prebacivanje pojedenog direktno u energriju, dok je svrha kolina da pokreće holesterol kroz krvotok.

FERMENTISANO POVRĆE

Pošto zdravlje stomaka utiče na celokupno zdravlje organizma, fermentisano povrće treba da bude zastupljeno u vašoj ishrani. U procesu fermentacije stvaraju se bakterije koje pozitivno deluju na vaše zdravlje. Ukoliko ste jedan od nekolicine koji tolerišu mlečne proizvode, svakako je izbor onih fermentisanih dobra opcija za vas. Potrudite se da odaberete proizvod koji je sirov, punomasan i fermentisan poput putera, jogurta, kefira ili sira.

Pročitajte: Zelena dijeta: Brzo mršavljenje & još brži detoks

KOKOSOVO MLEKO

Kokosovo mleko predstavlja namirnicu bogatu zasićenim masnim kiselinama i trigliceridima koji su kao lako sagorevajući vrlo poželjni u organizmu. Kupovinom onog punomasnog dobijate odličnu zamenu za jogurt i pavlaku.

MESO TRAVOM HRANJENIH ŽIVOTINJA

Meso životinja koje su prehranjene travom ima znatno višu nutritivnu vrednost od od mesa onih koje to nisu. Unošenje odgovarajućih hranljivih sastojaka u vaš organizam ključno je za dobre rezultate treninga i za oporavak tela od istog.

Govedina, jagnjetina, meso bizona i koze, hranjenih travom, sadrže nižu količinu masti, holesterola i kalorija. Pored toga, sadrže veću količinu vitamina E, beta karotena, vitamina C, kao i omega 3 masne kiseline.

Saznajte: Alkohol i meso povećavaju plodnost 

ČORBA SA KOSTIMA

Ova čorba predstavlja ukusnu tečnost napravljenu od komada mesa sa kostima, koji su se dugo kuvali uz dodatak povrća, a zatim ocedila od svih tih čvrstih komada. Ova tečnost je moćna prilikom sprečavanja zapaljenja i infekcija. Povećava opšti imunitet organizma, stimuliše zdravlje kostiju, leči stomak i ima umirujuće dejstvo.

Pročitajte i  Koliko mleka dnevno treba da pijete da biste izgradili mišiće?

MESO ORGANA

Prave atlete uvek traže najbolje izvore proteina, a meso organa je definitivno jedan od njih. U njih se ubrajaju jetra, bubreg i srce, koji poseduju visoku hranljivu vrednost i kao takvi zaslužuju da udju u ishranu sportista i svih onih koji žele da unose velike količine proteina.

Ovo meso sadrži visoku koncentraciju masnih rastvorljivih vitamina i jedno je najvećih izvora vitamina D. Takođe, sadrži esenciajlne masne kiseline koje su dobre za vaš mozak i ćelijske membrane.

Da li ste znali: Ovako će pečeno meso biti mekano

JAGODE, BOROVNICE, KUPINE i MALINE

Odličnog su ukusa i sjajne za dodatak obroku posle treninga. Nizak sadržaj fruktoze, pregršt antioksidanata i hranljivih sastojaka čini ova voća jednim od najzdravijih.

NERAFINISANO KOKOSOVO ULJE

Ovo ulje možete koristiti za spremanje na visokim temperaturama a da ne užegne, što nije slučaj prilikom prženja na bilo kojem drugom ulju. Čak i kada koristite zdrava ulja, poput maslinovog, prženje na visokim temperaturama dovodi do oksidacije, oštećuje ga i čini nezdravim. Kada unosite takvo ulje u organizam, ono stvara zapaljenja i može biti uzročnik pojedinih bolesti današnjice, poput srčanih oboljenja.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *