Hrana koja pumpa mišiće više od bilo kojih suplemenata - Men`s Health

Hrana koja pumpa mišiće više od bilo kojih suplemenata

Ljude nije teško ubediti u određene stvari kada je reč o njihovom zdravlju.

Stručnjaci za marketing i kompanije za proizvodnju suplemenata tu vide šansu: pre ćemo poverovati u čudesnu moć jedne tabletice nego pune činije ukusnog i svežeg povrća. Ipak, naučnici ističu da je suvišno tragati za hemijskom alternativom kada u samoj prirodi možemo pronaći hranu koja predstavlja snažan izvor nutritijenata.

Otkrijte: Povećavaju li suplementi rizik za nastanak raka testisa?

Većina suplemenata koji su danas dostupni na tržištu imaju slabiji efekat od hrane koju možemo pronaći na pijaci. Uz to, ovo je i jeftinija i ukusnija solucija.

Nutricionisti savetuju da odaberete neku od sledećih namirnica:

BROKOLI

Ova biljka je puna jedinjenja nazvanih izotiocijanati (imaju antioksidantska svojstva) i sulforafani (pomažu u borbi protiv kancera).

Suplementi koji sadrže ova jedinjenja nisu ni izbliza zdravi kao sam brokoli. Daleko je, dakle, zdravije odabrati ovu biljku, jer se suplementi oslanjaju na bioaktivna jedinjenja da bi bili potpuno efikasni.

Pročitajte: Najbolji suplementi za masu su…

CVEKLA

Ako namirnice sadrže nizak nivo važnih bioaktivnih jedinjenja, onda su suplementi dobra opcija, jer ćete tako izbeći da jedete velike količine hrane. Kao najbolja namirnica, ipak, nameće se cvekla, jer sadrži više nitrata nego suplementi.

Potrošnjom nitrata možete unaprediti krvni pritisak i cirkulaciju, a preporučuje se da u njoj uživate pre treninga.

Iako se sodijum-nitrat koristi kao konzervans za meso, postoje zdravstvene regulative koje zabranjuju prevelike količine nitrata u suplementima. Na sreću, postoji dovoljno zdravih namirnica koje mogu zameniti suplemente, a pored cvekle najviše ga sadrže spanać i zelje.

Pročitajte i  Krosfit za početnike: Ove stvari morate da znate pre nego što zakoračite u hangar

Ovo jedinjenje je novi kralj suplemenata

PASULJ

Suplementi koji sadrže biljna vlakna su veoma popularni, Međutim, puno ukusnija, jeftinija i zdravija opcija je povrće bogato vlaknima, poput pasulja.

Ova hrana sadrži ugljene hidrate – oligosaharide, koji se ne mogu svariti. Oligosaharidi obezbeđuju efekat probiotika, koji u kombinaciji sa vlaknima unapređuje digestivno zdravlje.

Korenasto povrće poput brokolija i pasulja je važan element digestivnog zdravlja i dobar za smanjenje apetita.

PIJACA ISPRED SUPLEMENATA

Suplementi mogu biti dobri za ublaživanje zdravstvenih problema, ali nikako kao prvi korak. Ako unapredite svoj životni stil i prehrambene navike, efikasnije ćete delovati na zdravlje… da ne govorimo o tome koliko je povrće ukusnije od pilula!

NE PROPUSTITE: 

Reel Rock 14: Evropska premijera filma u Beogradu i adrenalin avantura

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *