8 namirnica koje jačaju vaše kosti - Men`s Health

8 namirnica koje jačaju vaše kosti

TVRDE ŽITARICE

Tvrde žitarice sadrže sve potrebne vitamine, proteine i minerale koje su vam potrebne da započnete dan, a sadrže i barem 25 procenata potrebne dnevne doze vitamina D. 

POVRĆE
Povrće je inače veoma dobro za naše zdravlje, a naročito za kosti. Ono sadrži velike količine minerala, kalcijuma i magnezijuma. Naročito je poželjno zeleno povrće.

MLEKO
Mleko je odlično za zdravlje kostiju, uglavnom zbog činjenice da je bogato kalcijumom. Idealan obrok za vaše kosti bio bi onaj koji se sastoji od mleka i žitarica, budući da bi vam takav obrok povećao I dnevni unos vitamina D u organizam. 

Pročitajte i: Dobrobiti zlatnog mleka

JOGURT
Pored mleka, jogurt predstavlja još jedan mlečni proizvod koji je od ključne važnosti za zdravlje i jačinu kostiju. Postoje različite vrste jogurta koje su ojačane dodatnim vitaminima, a naročito vitaminom D.
SIR
Sir je takođe pun vitamina D i kalcijuma, ali nemojte da preterujete u njegovom konzumiranju. 

CELE ŽITARICE

Svi smo čuli da mnogi nutricionisti govore o celim žitaricama kao Svetom Gralu prehrane, a iz vrlo dobrih razloga. Cele žitarice su znatno bolje od drugih vrsta žitarica budući da sadrže mnogo vitamina D, vitamina B i složenih ugljenih hidrata, kao što su vlakna svih vrsta. 

KROMPIR
Krompir je odličan za kosti, jer sadrži veću količinu kalijuma, koji ne samo da olakšava apsorpciju kalcijuma iz vaše krvi u vaše kosti, već može i da smanjiti odlazak kalcijuma iz vaših kostiju. 

Pročitajte i: Ishrana za jačanje mišića

ORAŠASTI PLODOVI I SEMENKE

Ukoliko želite jake i zdrave kosti, razmislite da u svoju ishranu uvrstite i orašasti plodove i semenke. Oni su bogati morskim mineralima, naročito kalcijumom, pa su važnu u preventivi od osteoporozu. S druge strane bogati su i magnezijumom i drugim zdravim esencijama za kosti punim proteina, selena, gvožđa i drugim mineralima ključnim za zdravlje.

Pročitajte i  Tajno gorivo za vaše telo

Izvor: Klix.ba

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *