Koji je preporučeni dnevni unos selena? - Men`s Health

Koji je preporučeni dnevni unos selena?

Medicinski gledano, mikroelementi (ili elementi u tragovima) su stvari koje su telu potrebne u veoma malim količinama, manje od 50 mg na dan. Manjak tih elemenata sa druge strane može uzrokovati ozbiljne fiziološke smetnje, koji je onda dnevni unos selena potreban našem telu?

Najmanji preporučeni dnevni unos selena za odrasle ljude iznosi 55 do 75 mikrograma, zavisno od pola. Muškarcima treba više selena nego ženama. U prevenciji i lečenju bolesti preporučuje se uzimanje 100 do 200 mcg selena. Budući da je većina Evropskog tla danas veoma siromašna selenom, najbolje ga je unositi putem vitaminskih dodataka.

Pročitajte i: Vitamin za zdravu spermu

U vitaminskim dodacima selen nalazimo u organskom (selenometionin) i anorganskom obliku (natrijumov selinit i selenat). Selenometionin je oblik koji prirodno nalazimo u hrani. I dok se organski selen apsorbuje gotovo potpuno, većinom do 90%, anorganski se selen apsorbuje mnogo slabije, ali se nešto duže zadržava u organizmu i zato je jednako dobar oblik selena za vitaminske dodatke. Kada se u organizmu dostigne tačka zasićenja, anorganski se selen izlučuje mokraćom, a organski se ostaje u tkivima.

Preporučuje se konzumiranje zajedno sa vitaminom E jer mu je tada antioksidativni učinak u telu povećan. U nedostatku selena, vitamin E može da spreči neke od važnih simptoma deficita. Vitamin A takođe pospješuje apsorpciju selena.

Pročitajte i  Natenane do mršavljenja
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *