6 namirnica koje pogrešno jedemo - Men`s Health

6 namirnica koje pogrešno jedemo

KROMPIR
Verovatno ste navikli da pripremate crveni ili beli krompir, ali dobitna je kombinacija ljubičasti krompir. Jedno istraživanje pokazalo je da ljubičasti krompir pozitivno utiče na snižavanje krvnog pritiska i smanjuje rizik od raka. Zbog visoke količine polifenola, takođe smanjuje uticaj na ukupni nivo šećera u krvi.

ŠARGAREPE
Kada sledeći put kuvate supu, odlučite se za cele šargarepe, budući da su pojedina istraživanja pokazala da se rezanjem na kolutiće gube hranjivi sastojci. U svakom slučaju, najbolje je jesti ih sveže, jer ćete dobiti najviše hranjivih sastojaka.

Pročitajte i: Vitaminska šargarepa

BELI LUK
Beli luk je bolje drobiti nego seckati. Drobljenjem se najbolje otpušta alicin, pogotovo nakon što odstoji deset minuta. Alicin je enzim, koji je veoma koristan za zaštitu kardiovaskularnog sistema.

JABUKE I KRUŠKE
Idući put kad kupite ove dve vrste voća, pustite ih da sazre do kraja. Kada su jabuke i voćke dozrele, u njima se stvara još više antioksidanata što je izuzetno važno za opšte zdravlje organizma i bitku sa svim negativnostima koje naše telo svakodnevno upija.

BROKOLI
Brokoli je bez sumnje jedna od najboljih namirnica kojom možete hraniti svoj organizam. Istraživanja su pokazala da je brokoli vrlo delotvoran u prevenciji određenih vrsta raka.U studiji objavljenoj u časopisu Agricultural and Food Chemistry iz 2008. utvrdilo se kako je kuvanje na pari najispravniji način pripreme brokolija, a prženje očekivano najlošiji. Novija studija je pak pokazala da začinjen brokoli ima bolje delovanje u prevenciji protiv karcinoma.

Pročitajte i: Namirnice za duži život

SENF
Najobičniji senf može biti odlično protivupalno sredstvo, jer sadrži kurkumin. U poslednjih 20 godina, napravljene su mnoge studije koje pokazuju da je glavni sastojak kurkume kurkumin izuzetno dobar za prevenciju mnogih bolesti ili lečenje nekih stanja. Bogat je antioksidansima, pa usporava starenje mozga i smanjuje holesterol. 

Pročitajte i  Šta smete da jedete posle treninga?


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *