7 namirnica za građenje mišića - Men`s Health

7 namirnica za građenje mišića

Snaga je mogućnost našeg tela da izdrži bilo koji fizički napor i istraje u njemu. U teretani se to konkretno odnosi na fizičku spremu, mogućnost da lako i ispravno uradite neki težak set vežbi. Snaga se naravno gradi putem vežbi i redovnih treninga, ali veliki uticaj ima i hrana koju jedemo.

Ovih 7 namirnica će vam pomoći da brži izgradite mišićnu masu i pojačate snagu.

Pročitajte i Savršen smoothie: Koje voće je idealno, a koje treba da izbegavate?

PILETINA

U piletini se nalaze sve aminokiseline potrebne za izgradnju mišića, stimulišući sintezu proteina u njima. Oko 100 grama piletine sadrži 190 kalorija, 29 grama proteina i 3 grama masti. Osim toga piletina je bogata nijacinom-vitaminom B3, kao i vitaminima B6 i B12 koji su odlični za mišiće.

KINOA

Poreklom iz Južne Amerike, kinoa spada u najstarije žitarice koja sadrži veliki broj proteina i aminokiselina, tačnije leucin koji utiče na sintezu proteina u mišićima. Četvrtina šolje sadrži 155 kalorija, 6 grama proteina i 29 grama karbohidrata koji organizmu obezbeđuju energiju. Kinoa je odličan izvor magnezijuma, gvožđa i potasijuma. Magnezijum i kalijum regulišu mišićne kontrakcije sprečavajući pojavu grčeva u mišićima.

GRČKI JOGURT

Odlična namirnica za užinu koja obiluje kalcijumom koji je dobar za prevenciju osteoporoze. Smanjuje pojavu grčeva i štiti kosti od preloma. Normalna porcija sadrži oko 187 ml kalcijuma i oko 17 grama proteina.

JAJA

Jaja i bildovanje idu ruku pod ruku. Ova namirnica sadrži sve proteine koji su potrebni za poboljšanje i izgradnju mišićne mase. Jedno veće jaje sadrži 75 kalorija, 7 grama proteina i 5 grama masti koje su od posebnog značaja vežbačima u jačanju i poboljšanju performansi.

Pročitajte i Nakon treninga: Šejk koji bilduje mišiće!

ZELENI ČAJ

Odličan napitak koji poboljšava varenje i smanjuje pojavu slobodnih radikala. Zeleni čaj je dobar u prevenciji ateroskleroze, infarkta, ali je dobar i ukoliko želite da smršate. Kofein iz zelenog čaja vežbačima daje dodatnu energiju i pomaže da istraju u napornim treninzima.

Pročitajte i  Istine i laži o ishrani

LUBENICA

Citrulin koji se nalazi u lubenici ubrzava proces izbacivanja viška mlečnih kiselina iz mišića. Osim toga aminokiseline iz lubenice skraćuju proces oporavka mišića nakon napornog treninga.

SPANAĆ

Nije čudo što je Popaj toliko voleo spanać. Šalu na stranu, spanać je odličan ukoliko želite da povećate mišićnu masu. Ova namirnica obiluje nitratima koji se u telu pretvaraju u azotni oksid.

Pročitajte i Najbolji energetski šejk koji se pije pre treninga

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *