Kad dan ne počnete kako treba: Najčešće greške koje pravite pri doručku - Men`s Health

Kad dan ne počnete kako treba: Najčešće greške koje pravite pri doručku

Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak! Poznata je to uzrečica koja ukratko upozorava da se nećemo mučiti zbog kilograma ako se držimo jednostavnog pravila: Ne preskačemo doručak i pazimo što jedemo uveče, piše Stvarukusa.

Da bismo izbegli višak kilograma, ali i imali energije tokom dana, važno je znati osnovna pravila o najvažnijem obroku, doručku, i ne upadati uvek u iste zamke.

Pročitajte i 7 namirnica koje NIKAKO ne treba da jedete za doručak

DORUČAK SE NE PRESKAČE

Ko preskače doručak, može se nadati samo lošijem zdravlju i višku kilograma jer telo traži svoje pa je velika verovatnoća da ćete sve nadoknaditi u pogrešno vreme, odnosno uveče. Doručak pokreće metabolizam, a on je važan za održavanje zdrave telesne kilaže. Osim toga, ako preskočite doručak, već prepodne ćete osetiti stravičnu glad i verovatno posegnuti za kakvim nezdravim pecivom ili poslasticom.

NE PRETERUJTE S UGLJENIM HIDRATIMA

Kao što je slučaj s poslasticama u jutarnjim satim, previše ugljenih hidrata poput hleba ili žitarica prepunih šećera za doručak uzrokovaće prebrz rast šećera u krvi pa ćete biti gladni pre vremena. Probajte da kombinujete proteine i balansirate ugljene hidrate kako bi se održala ravnoteža i ne bi bilo potrebe za grickanjem između obroka. Nemojte zaboraviti klasični doručak poput jaja, a smoothie, uz chia semenke, malo kokosovog ulja, voće i jogurt, odličan je za početak dana i osiguraće vam dovoljno energije.

Otkrijte i 5 razloga zbog kojih NIKAKO ne smete da preskočite doručak

KAFA? DA, ALI NAKON DORUČKA

Mnogi imaju tu lošu naviku da prvo popiju kafu na prazan želudac jer se jednostavno ne mogu razbuditi, ali činjenica je da je to samo navika. I kafa i čaj sadrže kofein koji deluje kao diuretik i dehidrator pa ako baš nikako ne možete bez šoljice kafe odmah ujutro, popijte dve čaše vode kako ne biste dehidrirali na putu do posla.

Pročitajte i  Kako da smršate uz testeninu?

A SAMO SOK? NI TO NIJE NAJBOLJI POTEZ

Ne postoji sokovnik koji ceđenjem voća može u potpunosti sačuvati sve hranjive materije pa nutricionisti još uvek preporučuju da ga jedete celo.

View this post on Instagram

🔥Jak, izraelski doručak: Šakšuka 🍳 Potrebno je: • povrće (paradajz ili pelat, 2 crvene paprike, 2 čena belog luka), • paradajz pire, • jaja (3-4), • začini (kumin, mlevena ljuta paprika, timijan, peršun), • so, biber, prstohvat šećera, • maslinovo ulje Priprema : U dubokom tiganju na maslinovom ulju propržite naseckani luk, potom papriku, oko 5min. Zatim ubacite paradajz pire, na kockice naseckan paradajz, so, biber, šećer i začine. Dinstajte poklopljeno oko 10min, promešajte nekoliko puta za to vreme. Kašikom napravite mala gnezda i u njih sipajte jaja. Kuvajte još desetak minuta. Kad se i jaja skuvaju pospite timijanom (ili majčinom dušicom) i peršunom. Prijatno! #menshealthserbia #mhsrbija #menshealth #menshealthrecipe #recipes #israelbreakfast #eggs #strongbreakfast #menshealthsrbija

A post shared by Men's Health Srbija (@menshealthserbia) on

ZDRAV KEKS I NIJE TAKO ZDRAV

Verovatno ste primetili mnogobrojne reklame koje garantuju da će razni zdravi keksići u kombinaciji s voćem, orašastim plodovima i sličnim sastojcima, biti idealni za početak dana prepun energije, ali većinom su to samo još jedne ukusne grickalice prepune šećera.

Saznajte i 7 grešaka koje pravimo kada doručkujemo

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *