Zašto bi trebalo da jedete sporije? - Men`s Health

Zašto bi trebalo da jedete sporije?

Da dužina trajanja obroka i sama dužina žvakanja svakog zalogaja imaju mnogostruko veće značenje nego što smo očekivali, svima postaje jasno nakon što vide čitav spisak razloga.

Verovatno su svi više puta u životu čuli kako je puno zdravije jesti sporo, a sada se mogu izvesti i tačni razlozi za tu tvrdnju, jer kada jedete sporije:

POČINJETE DA UŽIVATE U HRANI I BOLJE OSEĆATE UKUSE
Kada jedete brzo, praktično jedete samo da bi “natrpali” želudac što je moguće većom količinom hrane i tu je kraj. Međutim, kada jedete lagano i sporo, svaki zalogaj može biti specifično iskustvo.

MOZAK RANIJE DOBIJE SIGNAL DA STE SITI
Za slanje signala mozgu da je količina unesene hrane dovoljna, obično treba proteći oko 20 minuta. To se može iskoristiti na odličan način pa tako da sporije jedenje direktno označava i to da ćemo pojesti manje hrane i da se nećemo prejesti.

Pročitajte i: Kontrolišite glad

SMANJUJETE RIZIK OD PROBAVNIH TEGOBA
Duže žvakanje mehanički usitnjuje hranu i priprema je za lakše varenje, navodi se na sajtu body, nakon toga pljuvačka odrađuje prvi deo posla hemijske razgradnje, a tek kada se ovi procesi pošteno dovrše onda na red dolaze procesi u želucu. Osim toga, samo brzo punjenje želuca može izazvati probleme poput bolova u želucu, glavobolje i drugih sličnih simptoma.

BOLJI IZGLED
Ovo je zaključak koji proizilazi iz svih razloga navedenih iznad i nepobitna činjenica da sporiji način unosa hrane na duže staze znači bolje funkcionisanje organizma i bolju telesnu formu.

Za kraj, možemo preneti savete stručnjaka da savršen obrok traje između pola sata i sat, da treba jesti pre nego što osetite žestoku navalu osećaja gladi, da između svakog zalogaja odložite escajg kako bi se još više usporili i da se skoncentrišete na hranu i njene ukuse.

Pročitajte i  Kako nam slatkiši pomažu pri mršavljenju?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *