Sprečite prejedanje - Men`s Health

Sprečite prejedanje

Evo situacije koja vam se desila bar jedno stotinak puta. Nakon što ste odradili ubistveni trening, sa tegovima ili kardio svejedno je, na putu ka kući prošli ste pored svoje omiljene brze hrane. I odjednom stomak kreće da vam zavija, iako ste popili protein ili vas jedan čeka kod kuće, ovo je nadohvat ruke. I uostalom upravo ste sagoreli nekih 800 kalorija, šta je jedna punjena,zaslužili ste je!

Vaša volja vas je upravo izneverila, da odradili ste neverovatan trening, ali vas je izdala kada vam je bila najpotrebnija. Sve što ste uradili u teretani upravo je otišlo dođavola, zašto se ovo dešava?

Vaša volja vam pomaže da se borite sa iskušenjem, birate ranu mudro i naravno da ostanete motivisani, ali volja je ogrničen resurs. Negujte je, održavajte i primenite je prema ovom planu od šest tačaka.

HRANITE SVOJU SNAGU VOLJE
Evo iznenađenja, snaga vaše volje radi na šećeru. Kao i vašim mišićima i vašem mozgu je neophodna glukoza kako bi funkcionisao na optimalnom nivou, kaže dr Roj Baumajster, predavač socijalne psihologije na Državnom Univerzitetu Florida i koautor knjige Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strength.
U seriji od devet istraživanja koje je objavio časopis Journal of Personality and Social Psychology, Baumajster je otrkio da su ljudi sa većim nivoom glukoze u krvi bili uporniji u pokušaju da reše nerešive zadatke, nego oni čiji je nivo glukoze opadao tu toku eksperimenata. “Povećajte nivo glukoze u krvi i povećaćete snagu volje” kaže dr Baumajster.
Okej, spustite te bombonice. Naravno, glukoza se lako dobija iz pravog šećera, ali vaše telo može da stvara glukozu  od voća, povrća integralnih žitarica i mlečnih proizvoda. Glukozu možete da dobjete i iz proteina, kaže Baumajster. “Vašem telu je potrebno duže vremena da napravi glukozu iz proteina, ali s pozitivne strane, glukoza će trajati duže”.
Još jedan problem sa muškarcima koje usvoje niskokalorične dijete:”Ako se izgladnjujete, vaš nivo glukoze će opasti” kaže Baumajster. A bez neophodne glukoze, pogodite šta će se desiti, vaš mozak nema dovoljno goriva i biće mu teže da se odupre pozivu brze hrane. Dakle, ako osetite da vam energija opada, nemojte da preskočite pametne grickalice, kao što su bademi, pistaći, orasi…

SLAVITE MUDRO
Naučnici imaju naziv za vašu pljačku brze hrane: kompenzacija. Tačnije težnja da se nagradite za dobro obavljen posao, a to osećanje može da se suprotstavi vašoj želji za mršavljenjem. U stvari što vam je trening teži, vi mislite da bi “nagrada” trebalo da bude veća, kaže dr Timoti Čurč, direktor laboratorije za preventivnu medicinu na Penigton biomdicinskom istraživačkom centru.
“Kada izdržite jak trening ili istrčite nekih 10-ak kilometara na stazi, imate potrebu da proslavite. Međutim, dobar trening vam nije izgovor da jedete šta god hoćete” kaže dr Čurč
Rešenje: Osigurajte se matematikom da ne dođe do prejedanja. Ukoliko ste sagoreli, recimo 700 kalorija na treningu, gledajte da obrok posle toga ne prevazilazi tu cifru. Ili častite se nečim drugim nakon treninga, kupite sebi neku majicu ili bilo šta drugo, kako bi se osetili nagrađenim.

Pročitajte i  Šta jesti pre treninga: Ove namirnice su najzdravije

IGRAJTE ODBRANU
Čak i dobro nahranjena volja neće odoleti svakom iskušenju. Moraćete da sačuvati vaše zalihe kako bi vam se našle kada su najpotrebnije. Nedavna studija časopisa Journal of Personality and Social Psychology pratila je reakcije ljudi na brzu hranu tokom dana. Ispostavilo se da su ljudi sa najboljom samokontrolom oni koji koriste svoju snagu volje ređe. Umesto da se brane od iskušenja, oni su napravili svoju dnevno rutinu tako da ih minimiziraju.
Drugim rečima, otvorite vaš frižider, tu imamo gazirane sokove, ostatke torti, sladoleda, rešite se ovih stvari i više ih ne kupujte, tako će vaša snaga volje moći da se odmara, bar kod kuće.

BUDITE NA OPREZU
Želite da napravite pametadn izbor? Idite u krevet ranije. “Snaga volje opada kada ste pospani”, kaže dr Keli Glejzer Baron, psiholog za kliničko zdravlje na Nortvestern Univerzitetu.
Prosečna “noćna ptica” unsese dodatnih 248 kalorija više preko dana, nego ono koji idu u krevet ranije, a većina tih dodatnih kalorija imaju tendenciju da se nakupe nakon 20h. Ukoliko ste malo spavali, slobodno sebi priuštite čašu kafe sa pravim šečerom, to će vam pomoći da u toku dana ostanete fokusirani na ciljeve i kada se suočite sa primamljivim iskušenjima.

UPLAŠITE SE
Lako je da sebe ubedite da još jedan tanjir neće napraviti razliku u vašoj kilaži. Kako bi izbegli višak kilograma, ispričajte sebi lošu bajku. Ukoliko povežete sliku brze hrane, sa slikom nekoga koji je van forme i ubedite se da ćete i vi tako izgledati nakon samo jedne pljeke ili pice, to će vam svakako pomoći da kažete ne.

ODLOŽITE, NEMOJTE DA NEGIRATE
Kada je čežnja za brzom hranom u pitanju, odugovlačenje može da bude dobra stvar. Umesto da pojedete taj obrok odmah, reci te sebi da ćete ga pojesti negde u budućnosti.
U najnovijem istraživanju dokazano je da ljudi koji su odlučili da odlože zadovoljstvo u kesici čipsa, na kraju su mogli da lakše odlože ovaj greh, nego oni koji su totalno izbegavali ovu slanu poslasticu.
Dok “ne” samo pojačava osećaj uskraćenosti, “kasnije” ima drugačiji efekat:” Odlaganje umanjuje želju  kada je ona na najvišem vrhuncu”, kaže autor studije dr NIkol Mid.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *