6 najzdravijih vrsta voća i povrća - Men`s Health

6 najzdravijih vrsta voća i povrća

PRESOVANI BELI LUK
Beli luk sadrži alicin, koji ima antibakterijska svojstva, a može da snizi krvni pritisak i sjajan je za sveukupno zdravlje organizma. Džo Robinson, novinar istraživač, preporučuje da se luk pre svega ispresuje, isecka i odstoji desetak minuta pre nego što počnete da ga koristite kao začin, kako bi alicin najbolje došao do izražaja.

Pročitajte i: Namirnica koja se bori protiv raka

KONZERVIRAN ČERI PARADAJZ
Opšte pravilo pri odabiru paradajza je da što je manji paradajz, to je njegova hranljiva i zdravstvena vrednost veća, tako da je pravi izbor za vas konzervirani čeri paradajz. On takođe sadrži i najviše likopena, crveni karotenski i karotenoidni pigment i fitohemikalija koja je prisutna u paradajzu i drugom crvenom voću i povrću, kao što su crvene šargarepe, lubenice i papaje.

JABUKE
Iako su jabuke generalno veoma zdrave, neće vas sve vrste jabuke zadržati podalje od doktora. Najbolje je da jedete određene sorte, kao šti su Grin Smit i Crveni delišes. Svakako uvek se odlučite za voće, koje je ravnomerno šareno i obojeno, budući da tamnija kože voćke dolazi od izlaganja suncu i garantuje visoko hranljive nutrijente.

GROŽĐE
Grožđe predstavlja sjajan izvor antocijanina, fitonutrijenta, koji pozitivno deluje u borbi protiv upale, a isto važi i za sok od grožđa i za suvo grožđe. Međutim, imajte na umu da ipak suvo grožđe sadrži manje hranljivih nutrijenata, budući da prolazi kroz proces sušenja. Možda je bolje da umesto suvog grožđa, odaberete ribizle, koje sadrže mnogo više antioksidanata nego suvo grožđe.

MANGO
Za većinu nas, mango je slatko, slasno i egzotično voće, koje veoma retko jedemo. Robinson smatra  da je to velika greška i da bi trebalo više da ga jedemo i  od banana i ananasa. Mango sadrži pet puta više vitamina C od narandži i bogat je vlaknima.

Pročitajte i  Mršavljenje uz slatkiše: Dijeta sa palačinkama i sladoledom

Pročitajte i: Smanjite nivo šećera u krvi

KONZERVIRAN KUKURUZ
Mnogo više karotenoida ima u konzerviranom kukuruzu nego u svežem, tako da ne treba da zaboravite na ovu super zdravu namirnicu. Međutim, neosporiva je činjenica da se u procesu konzerviranja kukuruza smanjuje njegova vrednost vitamina C.  

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *