5 najvažnijih suplemenata za muškarce - Men`s Health

5 najvažnijih suplemenata za muškarce

MULTIVITAMINI
Ovo nije sad neka egzotika, ali je svakako neophodno svima onima koji ne unose dovoljno voća i povrća u svoj organizam, što je prema nekim procenama oko 80% muškaraca. Umesto da se preopterećujete sa različitim nutritijentima, uzmite jednu tabletu koja će zadovoljiti vaše dnevne potrebe raznih vitamina i minerala. Samo gledajte da kupite multivitamine koji su namenjeni muškarcima i koji nemaju dodanto gvožđe. Ukoliko unosite minerala više nego što je potrebno vašem organizmo povećavate šansu za dobijanje srčanih oboljenja.

PROTEINSKI PRAH
Možete uzimate već dovoljno proteina u vašoj ishrani , ali protein u prahu ima i druge prednosti. Jednostavno se pravi, a generalno ima manje kalorija nego neki visokoproteinski obroci. Kao što već i ptice znaju, ukoliko popijete proteinski šejk nakon treninga, on će brzati proces oporavka mišića i pružiće vašem telu dovoljnu količinu amino kiselina neophodnih za rast mišića. Uglavnom se koriste dve vrste proteina surutka i kazein. Protein na bazi surutke se brže apsorbuje u telu, a kazein se sporo vari i tako telu omogućava dugotrajnije snabdevanje materija neophodnih za izgradnju mišića. Zato mnogi naučnici preporučuju uzimanje mešavine ova dva proteina, kako pomogli što duže zadržavanje amino kiselina u krvi.

KREATIN
Ova sintetička verzija izvora energije, koja se inače prirodno proizvodi u vašem telu, se skladišti u vašim mišićima tokom vežbanja. I funkcioniše! Mnoga istraživanja su pokazala da kreatin pomaže oporavak i rast čiste mišićne mase nakon treninga. Proizvođači suplemenata predlažu novim korisnicima da krenu sa takozvnaom fazom “punjenja” i da prvu nedeljeu uzimaju 20 grama dnevno. Međutim, nedavna istraživanja su pokazala da to zapravo nije neophodno, barem tako tvrdi dr Kris Mor, profesor nutiricionizma na Univerizetu Luisvil. Dakle, sa kreatinom možete da počnete i sa normalnim dozama koje iznose tri o pet grama dnevno nakon treninga, čak ga možete i direktno mešati sa proteinom.

Pročitajte i  Jednostavne užine za jake mišiće!

ZELENI ČAJ
Evo nekih osnovnih činjenica: Zeleni čaj se bori protiv masti. U sprovedenim istraživanjima životinje koje su dobijale zeleni čaj manje su se gojile i spaljivale više masti, nego životinje kojima je davan placebo. Možete da ga pijete kao čaj, u tom slučaju stručnjaci preporučuju oko 8 čaša dnevno ili idite lakšim putem i kupite ga kao suplement. Neka vam bude cilj da uzimate 90 miligrama tri puta dnevno.

RIBLJE ULJE
Većina likova u svojim dvadesetim ili tridesetim godinama ne rezmišlja o svom srcu. Ali, ako imate porodičnu istoriju srčanih bolesti, vreme vam je da počnete da razmišljate o ribljem ulju, koje ujedno predstavlja i najbolju dostupnu zaštitu protiv ovakvih bolesti. Nutricionisti preporučuju uzimanje barem jednog do dva grama dnevno. Imajte na umu da kada je riblje ulje u pitanju nije pametno biti škrt i pokušati da se uštedi koji dinar. Jeftina riblja ulja imaju ukus ribe i mogu vas ostaviti sa štucanjem i mirisom ribe iz usta ceo dan. Suplementi većeg kvaliteta su skuplji, ali imaju mnooogo manji ukus ribe.

Tako da od gomile pilula koje možete uzimati, ovih pet vrsta vam čini bazu sa kojom možete da se borite protiv svake bolesti, osujetite loše gene i jednostavno živite dugo i kvalitetno koliko god je to moguće.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *