Krivac za procenat vaše telesne masnoće - Men`s Health

Krivac za procenat vaše telesne masnoće

Posao ovog organa je da proizvodi insulin, hormon koji dostavlja hranljive sastojke iz krvotoka do ćelija. Na primer, nakon vežbanja, kada su vašim mišićima potrebni ugljeni hidrati (za obnavljanje glikogenskih rezervi ispražnjenih treningom) i belančevine (neophodne za regeneraciju mišićnih vlakana i oporavak), insulin je vaš saveznik.

Ali u neko drugo doba dana, kada mišićima nisu potrebni ili ne žele veliku količinu hranljivih sastojaka, insulin može pretvoriti sve što pluta u masne ćelije, tako da se one, a i vi sa njima, širite. Da li ćete  se proširiti malo ili mnogo, pre svega zavisi od količine insulina koji se oslobodi kao odgovor na hranu koju jedete. Obično, hrana koja brzo oslobađa veliku količinu šećera u krvotoku nakon jela (beli hleb, grožđe, banane) izaziva skok nivoa insulina. A hrana koja ne podiže nivo šećera u krvi, kao kikiriki, izaziva slabiji odgovor insulina.

Neke od namirnica, proizvode drugačiju reakciju. Mleko ili jogurt, ne preplavljuju krv šećerom, ali okidaju mehanizam insulina. Isti efekat ćete dobiti i od namirnica koje prividno ne sadrže ugljene hidrate, recimo govedine i ribe, koji skoro da i ne podižu nivo šećera u krvi.

Sve je ovo vrlo interesantno, ali šta to sve u stvari znači? Jednostavno da je visoko–insulinska i nisko–glukozna hrana najkorisnija za kontrolu težine. Sve sadrže umereno do visoku količinu belančevina, neke su bogate kalcijumom, i sve imaju umereno do malo ugljenih hidrata. Neki od naučnika diskutuju o tome. Međutim, jedino moguće objašnjenje za efekat gubitka kilograma ovim namirnicama je da je insulin moćan kontrolor apetita.

Pa tako, ako izaberete da žvaćete sočnu, dobro pripremljenu šniclu, rezultirajući talas insulina šalje slab signal vašem mozgu da ste jeli dovoljno i tako smanjuje vaš apetit. U isto vreme, postepen porast šećera u krvi znači da se hrana vari polako, i da ćete sporije ogladneti.

Pročitajte i  Na spavanje punog stomaka: Evo koliko treba da prođe između večere i kreveta

I, još bolje, ako nema značajne količine šećera u krvotoku, insulinova najopasnija osobina će biti neutralizovana. Zapamtite da je insulin skladišni hormon, ali ako nema šta da skladišti, imaćete koristi (kontrolu apetita) bez povećanja broja pantalona koje nosite.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *