Ugljeni hidrati pre treninga - da ili ne? - Men`s Health

Ugljeni hidrati pre treninga – da ili ne?

Naučnici sa Loughborough Univerziteta istraživali su kakav efekat po trkače ima lišavanje osnovnog izvora goriva pre kardio treninga i otkrili su da su muškarci, koji su u svoju ishranu uvrstili namirnice sa visokim sadržajem ugljenih hidrata pre vežbanja na pokretnoj traci, bili za 10 procenata brži od onih koji nisu jeli ugljene hidrate.

Pogledajte i: Napravite proteinske pločice u 5 lakih koraka

Ako je vaš cilj da dobijate mišićnu masu, a ne da dobijete nekoliko minuta na brzini prilikom treninga, nauka takođe podržava unošenje ugljenih hidrata pre treninga. Naučnici sa Univerziteta u Kvinslendu, podvrgli su sportiste programu dvodnevne restrikcije ugljenih hidrata pre treniranja odnosno tri serije čučnjeva. Nakon dva dana, sportisti su imali zadatak da urade iste ove vežbe. Rezultat je prilično jasan: treniranje bez ugljenih hidrata značajno je smanjio broj čučnjeva koje su sportisti mogli da urade.  

Pročitajte i: Anonimni ugljeni hidrati

Naučnici su nedvosmisleno složni: manje ugljenih hidrata dovodi do manje uspešnog treninga.

Istraživači sa Lola Linda Univerzitetskog medicinskog centra u Kaliforniji su čak otkrili da snabdevanjem organizma ugljenim hidratima pre vežbanja smanjujete i šanse da se razbolite.

Uprkos jednosložnim mišljenjima da ugljeni hidrati pre vežbanja poboljšavaju efekat treniranja, sportski naučnik Ros Edgley je ipak izbacio ove namirnice pre treninga.

Otkrijte i: 4 namirnice koje ne treba da jedete pre treninga

On napominje da su njegovi takmičarski dani prošlost i da sada trenira jer želi da poboljša svoje zdravlje i da izgleda dobro. Naučnici sa Univerziteta u Teksasu otkrili su da ugljeni hidrati pre vežbanja usporavaju sagorevanje masti u vašem telu. Unošenje ugljenih hidrata podiže nivo hormona insulina, čije povećanje tokom treninga ograničava sagorevanje masti.

Pročitajte i  18 najboljih namirnica za doručak svakog muškarca

Dakle, ako je vaš cilj da budete brži, jači i snažniji ili da nadogradite svoj trening, slobodno pohrlite ka ugljenim hidratima. Ali ako želite da imate ravan stomak, onda vredi da se odreknete ovih namirnica pre teretane.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *