Namirnice koje će smanjiti nivo lošeg holesterola - Men`s Health

Namirnice koje će smanjiti nivo lošeg holesterola

Jedan od vodećih uzroka smrti u SAD-u su kardiovaskularne bolesti, koje su rezultat različitih simptoma i genetske predispozicije. Visok nivo masnoća u krvi, kao što su holesterol ili trigliceridi, predstavljaju značajan faktor nastanka srčanih oboljenja.

Osim mršavljenja, svakodnevnog vežbanja, promena režima ishrane i konzumiranja namirnica, koje će smanjiti nivo vašeg lošeg, a povećati nivo dobrog holesterola, postoje određeni sastojci u namirnicama, koje će zaštiti vaše srce promovišući zdrave nivoe holesterola.

OVSENA KAŠA
Studija objavljena 2008. godine u American Journal of Lifestile Medicine, otkrila je da svakodnevno konzumiranje ovsene kaše i proizvoda na njenoj bazi, pomaže da se redukuje loš holesterol i uopšte snizi nivo holesterola u krvi.

Pročitajte i: Ultimativni doručak za snagu

PASULJ
Pasulj je prava magična namirnica. Nedavno istaživanje u Canadian Medical Association Journal, otkrilo je da ukoliko jednom dnevno jedete pasulj, grašak ili sočivo, možete da smanjite nivo lošeg holesterola smanjujući rizik od srčanog oboljenja za 5 procenata.

JAGODE
Prema istraživanju, koje je objavljeno u Journal of Nutritional Biochemistry, konzumiranje jagoda može značajno da smanji nivo lošeg holesterola i triglicerida.

Kod ispitanika, koji su jeli velike količine jagoda (500 grama dnevno tokom celog meseca), zabeležena je bolja funkcija trombocita, veći nivo antioksidanata i lipida plazme.

Iako je sezona jagoda prošla, nije loše imati ove činjenice na umu sledeće godine.

ZELENI ČAJ
Studija iz 2011. godine, koja je objavljena u American Dietetic Association, zabeležila je efekat antioksidanta katehina iz zelenog čaja na nivo lipida.

Pojedinci koji su pili 145 do 3 000 miligrama zelenog čaja 3 do 24 nedelje, značajno su smanjili nivo holesterola u krvi.  

Pročitajte i: Zeleni čaj

ORASI
Grickanjem oraha, badema, kikirikija, lešnika i pistaća, možete smanjiti rizik od srčanih oboljenja, prema studiji iz 2010. godine, koja je objavljena u časopisu Archives of Internal Medicine.

Ispitanici koji su dnevno jeli približno 67 grama oraha, zabeležili su smanjenje triglicerida za 10, 2 procenta, nivo holesterola za 5, 1 procenat i nivo lošeg holesterola za 7, 4 procenta.

Pročitajte i  Multivitamini ne štite srce?

VINO
Umereno konzumiranje crvenog ili belog vina može da održava nivo vašeg holesterola, ali uz svakodnevno vežbanje. Prema nedavnom istraživanju, jednogodišnje ispitivanje vinopija, koji su trenirali najmanje dva puta mesečno, pokazalo je neverovatno smanjen nivo lošeg, a istovremeno povećanje nivoa dobrog holesterola.

Pročitajte i: Alkohol ne utiče na vežbanje?

KAKAO U PRAHU
Kakao sadrži brojne sastojke, koji mogu da posluže kao preventiva  od oksidiranja lošeg holesterola, koji tada oslobađa slobodne radikale i dovodi do zapaljenja vaših arterija.

Srećom po ljubitelje čokolade, konzumiranje 26 grama kakaa u prahu svakog dana 12 nedelja, stvara neverovatnu rezistentnost od oksidacije nivoa loše holesterola, prema istraživanju u American Journal of Clinical Nutrition.

Takođe, kakao u prahu povećava nivo dobrog holesterola za 24 procenta.

JABUKE
U okviru istraživanja iz 2013. godine, koje je objavljeno u European Journal of Nutrition, ispitanici su mesec dana konzumirali jabuku na različite načine: celu, sitno isitnjenu i pasiranu ili njen sok. Evidentirano je poboljšanje holesterola kod svih ispitanika. Oni koju su jeli celu jabuku, zabeležili su najveći pad nivoa lošeg holesterola, dok se ispijanjem soka od jabuke povećao nivo lošeg holesterola za 6, 9 procenata, u odnosu na konzumiranje cele jabuke ili ispasirane.

SUNCOKRETOVO ULJE
Zamenom namirnica, koje su bogate zasićenim mastima onima koje sadrže oleinsku kiselinu, kao što je suncokretovo ulje, mogu da spreče nastanak srčanih oboljenja, prema objavljenoj studiji iz Journal of the American Dietetic Association.  

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *