Pravilno pripremljena riba može da poboljša zdravlje vašeg mozga - Men`s Health

Pravilno pripremljena riba može da poboljša zdravlje vašeg mozga

Međutim, naučnici otkrivaju da konzumiranje ribe nema efekta ukoliko je ne pripremate na pravi način, odnosno da samo pečena riba, može da poboljša kvalitet i zdravlje vašeg mozga.

Nova studija Državnog univerziteta u Pensilvaniji otkriva da ljudi koji jedu pečenu ribu imaju zdraviji mozak od onih ljudi koji je prže ili je, pak, ne jedu uopšte. U ovom istraživanju,naučnici su uzimali u obzir samo konzumiranje ribe jednom u toku nedelje.

Merenjem aktivnosti i zdravlja mozga, istraživači su posmatrali nivo sive moždane mase (što je veći njen nivo, to je mozak zdraviji). Rezultati istraživanja su pokazala da ispitanici, koji konzumiraju isključivo pečenu ribu, imaju 14 procenata veći nivo sive moždane mase u regiji koja je odgovorna za kognitivnost i 4 procenta veći nivo u regiji koja kontroliše memoriju, u odnosu na ljude koji ne kozumiraju ribu.

Pročitajte i: 5 namirnica koje lose utiču na mozak

Istraživanje je takođe dokazalo da, ljudi koji jedu ribu, ali je isključivo prže, ipak nemaju veći nivo sive moždane mase u odnosu na one koji uopšte ne konzumiraju ribu.

Naučnici su ovakve rezultate pripisali faktoru vrste ribe koja se priprema i nutritivnim vrednostima, koje sadrži. Prema rečima autora studije dr Cyrus Raji, vrste ribe koje se obično peku ili griluju, kao što su skuša i losos, posebno su bogate omega 3 masnim kiseilinama, koje su poznate po tome što štite od gubitka memorije i opadanja kognitivnih sposobnosti. Ali takođe je bitan i sastav ribe koju konzumirate.

“Riba takođe ima ključne antioksidante vitamin C i E, koje u kombinaciji sa omega 3 masnim kiselinama    obezbeđuju bolje stanje i zdravlje mozga.”, ističe Raji.

Pročitajte i: Riba ili lan

Međutim, spomenute nutrijente nećete dobiti ukoliko ribu propržite na tiganju.

Pročitajte i  Šta se događa u organizmu ako pijete sok od paradajza svaki dan?

“Smatramo da visoke temperature uništavaju omega 3 masne kiseline i ostale nutrijente.”, objašnjava Raji. Ovo polazište bi objasnilo zašto kod ljudi, koju su jeli prženu ribu, nije zabeležen nisu zdraviji mozak. Naravno, Raji objašnjava da i vrsta ribe veoma ima važnu ulogu, budući da neke vrste poput bakalara, uopšte nisu bogate omega 3 masnim kiselina i drugim antioksidantima.

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *