5 najgorih mogućih načina da se pripremite za trening - Men`s Health

5 najgorih mogućih načina da se pripremite za trening

„Unošenje loših namirnica u organizam pre nego što počnete sa treningom, može vas učiniti letargičnim, izazvati grčeve ili razbiti vaš kompletan sistem .“, kaže Džim Vajt, potparol Akademije za ishranu i dijetetiku.

Sledećih pet namirnica izbegavajte, jer ćete napraviti veliki grešku i načiniti više štete nego koristi vašem organizmu.

NAMIRNICE SA VISOKIM PROCENTOM ŠEĆERA
Doživeli ste energetski krah ovog popodneva i nadate se da će čokoladne krofne sa vašeg stola, da vam pomognu da podignete nivo vaše energije kako biste mogli da džogirate. Međutim, krofne će učiniti nešto sasvim suprotno.

„Sve što je slatko i sadrži visoko rafinisane ugljene hidrate dospeće do vaših krvnih sudova i učiniti da energetski padnete usred  treninga.“, kaže Vajt.

Pročitajte i: Previše slatka hrana

BRZA HRANA
Iako nužno ne planirate da vežbate nakon brze hrane koju ste maločas pojeli, osećate težinu u vašem stomaku i osećate se očajnim i nesposobnim da odradite trening?

Organizmu je potrebno nekoliko sati da svari namirnice sa visokim sadržajem masti, što ga svakako usporava.

„Celokupna  krv teče ka stomaku kako bi mu pomogla da svari hranu, što znači da je pomera od mišića kada im je najviše potrebna.“, kaže Vajt.

PRAZAN STOMAK
Mislite da će vam to što krećete na trčanje praznog stomaka pomoći da bolje i sagorite mnogo više kalorija nego obično, a da će rezultati biti vidljiviji? Potpuno pogrešno! Prazan stomak će vam od treninga napraviti pakao.

„Treniranje praznog stomaka učiniće da vaši mišići čeznu za glukogenom – što uzrokuje da se brže umorite“, poručuje Vajt.

„Bilo šta, čak i nešto sasvim malo, kao što je komadić voća ili neki jogurt, pružiće vašem telu preko potrebnu pomoć.“

Pročitajte i  6 namirnica bogatih mastima koje treba češće da jedete

ENERGETSKA PIĆA
Mala količina kofeina pre treninga mogu da podignu vaš energetski nivo. Problem je što energetska pića imaju tonu šećera, koji samo uništavaju efekte vašeg treniranja.

„Velike količine kofeina u ovim pićima mogu da unište vaš bioritam i vreme spavanja“, kaže i Vajt i dodaje: “ A kada ne spavate dovoljno, vaše treniranje i ishrana pate, takođe.“

NAPITAK SA ROVITIM JAJIMA
Svi smo gledali Rokija i videli smo da on svakog dana pije punu čašu rovitih jaja. I dok mu je ovakav unos proteina pre treniranja pomogao da dobije definisane mišiće, postoje mnogo bolji načini da unesete dovoljnu količinu proteina, a da ne rizikujete da dobijete dijareje, izazvanu salmonelom.

Pre treninga, Vajt preporučuje grčki jogurt ili sir, zajedno sa voćem ili neki proteinski šejk. Jedite 45 minuta pre nego što krenete u teretanu ili džoging

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *