Da li bi trebalo da uzimate kreatin? - Men`s Health

Da li bi trebalo da uzimate kreatin?

Oni savesniji su verovatno tu stali, pitajući se kakvog uticaja bi ovi proizvodi imali na organizam – srce, krv i krvne sudove, jetru, bubrege, kosti i mišiće…

Pogledajte i: Najbolji suplementi za masu su…

Prvo, jednom i za sva vremena – kreatin nikako ne može biti svrstan u ono što nazivamo “hemija“, budući da taj isti kreatin stvaramo i mi sami u našem organizmu. U najboljem slučaju, kreatin je suplement – dodatak ishrane.

Šta je zapravo kreatin? Da bismo odgovorili na ovo pitanje krenućemo redom, od sastava kreatina i njegove osnovne primene – Kreatin je spoj koji prirodno nastaje u jetri od strane tri aminokiseline (da, aminokiseline grade protein), a to su Metionin, Arginin i Glicin. U našem, ljudskom organizmu, kreatin se najvećim procentom, oko 95,5% nalazi u mišićima, oblikovan u CP – kreatin fosfatOstatak kreatina se nalazi u mozgu, jetri, bubrezima…

Pročitajte i: Kako moje telo izgrađuje mišićnu masu?

DOBRE STRANE KREATINA, KAKO DELUJE KREATIN?
Ovako – naše telo za svoje energetske potrebe koristi fosfatno jedinjenje koje se naziva ATP adenozin trifosfat. Kontrakcijom mišića, ATP se faktički “razbija”, te od istog nastaje  ADP – adenozin difosfat. Glavna razlika koju i sami primećujete je fosfatna grupa koja fali u odnosu na ATP. Budući da se ADP sam ne može iskoristiti za aktivnu kontrakciju mišića, potrebna je resinteza novonastalog jedinjenja i ponovno stvaranje molekula ATP-a. Tu na scenu stupa kreatin, nadomešćujući nedostatak fosfatne grupe. ATP je ponovo spreman za kontrakciju mišića!

Pogledajte i: Upoznajte suplemente: Prednosti L-karnitina

Koja je tačno tu prednost kreatina u odnosu na glikogen? Isti ovaj “posao” može da odradi i glikogen. Osnovna razlika u odnosu na kreatin je ta što se korišćenjem glikogena u reakciji stvaraju i laktati (soli mlečne kiseline). Za one koji ne znaju, laktati ne donose mnogo dobrog, nagomilavanjem u mišićima oni postaju sve “umorniji”, krući i nepodložni reagovanju, tj. kontrakciji. Sve to rezultira prekidom vežbanja zbog umora. S druge strane, korišćenjem kreatina se ne stvaraju laktati, te je glavni proizvod te jednačine produžen trening i “veća snaga”!

Pročitajte i  Za lenje muškarce: Pileća čorba sa crnim pasuljem

LOŠE STRANE KREATINA
Pre nego što pređemo na mane, osvrnućemo se na to kako koristiti kreatin. Ukoliko budete slušali svakoga i naslušaćete se svačega. Neki optimalan savet kog se treba pridržavati je da je kreatin dodatak ishrani, tako ga i koristite. Treba napraviti takozvanu fazu punjenja tokom koje se uzima pojačano kreatin, a koja ne bi trebalo da traje duže od 4-7 dana. Isto tako, valjalo bi “odmoriti” od kreatina, optimalno isto onoliko koliko je i vremenski korišćen (mesec za mesec).

Saznajte i: Suplementi i steroidi, u čemu je razlika?

Vratimo se manama – Koje su zapravo mane kreatina? Ukoliko guglujete, teško da ćete uspeti da nađete ozbiljnije nuspojave kreatina od one koja za dejstvo ima negativne efekte na bubrege,  ali to je pre svega ukoliko (prilično dugo) uzimate kreatin u prahu, s obzirom da svaki prah oštećuje bubreg. Logika se sama nameće, ukoliko koristite kreatin intenzivno, pređite na tablete. Možda će se slabije sintetisati i dati nešto lošije rezultate, ali će vaši bubrezi ostati vitalni.

Ne postoji niti jedno potkrepljeno i optužujuće naučno istraživanje koje ukazuje na mane kreatina. Da li je to zato što je upotreba kreatina u potpunosti bezopasna ili velike naučne kompanije plaćaju naučnim institutima da sakriju istinu, na vama je da se pitate.

Ukoliko koristite kreatin pijte dosta vode!

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *