Otkrijte 10 najboljih izvora vlakana - Men`s Health

Otkrijte 10 najboljih izvora vlakana

MALINA
Možda niste znali, ali jedna šoljica malina sadrži količinu vlakana, koja se nalazi u čak 3 kriške hleba sa zrnevljem. Ovo slasno voće pomoći će vam da utolite želju za slatkišima, a da pritom ne prekršite svoja pravila zdrave ishrane. Maline takođe sadrže i gotovo polovinu preporučene dnevne količine vitamina C.

AVOKADO
Avokado je poznat po visokom nivou monozasićenih masti, koje su dobre za srce, ali takođe predstavlja i sjajan izvor vlakana. Jedan avokado sadrži 9 grama vlakana, što ga čini perfektnim izborom muškaraca, čija je ishrana bazirana na smanjenom unosu karbohidrata, a ipak žele da konzumiraju namirnice bogate vlaknima.

ZRNA CHIE
Chia je biljka koja je bogata nutrijentima, omega 3 i 6 masnim kiselinama, vitamina C i B  i vlaknima. Preporučujemo vam da dodate zrna ove biljke u vaš smoothie ili da ih pospete po vrhu grčkog jogurta.

SEME LANA
Seme lana je, kao i seme chie, bogato omega 3 masnim kiselinama i vlaknima, ali i lignanima, fitoestrogenima, koji imaju snažno antioksidantsko dejstvo.

Pročitajte i: Piramida zdravlja

OVSENA KAŠA
Ovas sadrži sadrži pozamašan broj materija, koje su korisne za ljudsko zdravlje, među kojima se ističe veoma važan sastojak – beta glukan, određena vrsta topivih vlakana ili sluzi. Ovo otkriće ga svrstava na spisak namirnica korisnih za snižavanje nivoa holesterola u krvi, a samim tim za zdravlje krvnih sudova i srca.
Ovsene paljuljice su primarna namirnica, korisna za povećanje mišićne mase, a četvrtina šoljice ovsenih pahuljica sadrži 5 grama vlakana.

SOČIVO
Sočivo je jedna od najzdravijih namirnica, koju možete uvrstiti u svoju ishranu, budući da jedna šoljica skuvanog sočiva sadrži 12 grama proteina i 15 grama vlakana.

BROKOLI
Brokoli spada u super namirnice, koje takođe sadrže mnogo vlakana, budući da 1 šoljiica brokolija sadrži 5 grama vlakana i samo 50 kalorija.

Pročitajte i  7 supernamirnica koje će vam dati snagu Popaja

Ovo povrće je veoma zahvalno za pripremu, budući da može da se jede sveže ili da se pak griluje, kuva, dinsta ili sprema na pari.

KUPUS
Kupus je poznat po antioksidantima, koji imaju anti-kancerogeno dejstvo, ali takođe sadrži neznatan broj vlakana. Kupus možete mešati sa super namirnicama poput brokolija, šargarepe, kao i drugim vrstama kupusa. Imajte na umu da 1 šoljica kupusa sadrži samo 5 grama karbohidrata, a polovinu ove količine sadrži vlakna.

JABUKA
Jabuka je bogata specijalnim rastvorljivim vlaknom – pektinom, a upravo su vlakna jedan od razloga zašto će vas jedna jabuka dnevno držati podalje od doktora.

Jabuka srednje veličine sadrži skoro 5 grama vlakana. 

PROKELJ
Prokelj pripada sličnoj porodicu povrća, kao i brokoli i kupus.  Kao i njegovi srodnici, bogat je brojnim nutrijentima, uključujući i vlakna, što ga čini idealnom namirnicom u vašoj ishrani.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *