6 supernamirnica koje morate da uvrstite u svoju ishranu - Men`s Health

6 supernamirnica koje morate da uvrstite u svoju ishranu

Neke namirnice su nepravedno neozbiljno shvaćene.

CELER
Ovo povrće je sadrži mnogo  vode i hranljivih materija, koje isceljuju. Takođe vas održavaju sitim, a sadrži gotovo nula kalorija.

“Moji pacijenti , koji su jeli 4 lista celera svakog dana, zabeležili su smanjenje krvnog pritiska.”, rekao je direktor Instituta za hipertenziju bolnice Sv. Tomasa u Nešvilu, dr Mark Tomas.

 Prema rečima nutricioniste dr Džonija Boudena,  izvesno je da su za ovaj benefit celera odgovorne fitohemikalije, koje opuštaju mišiće u arterijskim zidovima i povećavaju protok krvi.

ALGE
Postoje četiri različite vrste algi: zelene, braon,crvene i plavo-zelene i sve su prepune zdravih nutrijenata. Alge su sjajan izvor kalcijuma. Takođe sadrže i kalijum, koji je esencijalan za održavanje normalnog nivoa krvnog pritiska.

“Nizak nivo kalijuma i visok unos natrijuma može da izazove povišen krvni pritisak”, kaže Bouden. Zato je potrebno da unosite više kalijuma u svoj organizam, što možete učiniti konzumiranjem algi.

SEME KONOPLJE
“Seme konoplje sadrži omega tri masne kiseline, koje smanjuju rizik od srčanih oboljenja i infarkta.”, kaže dr Kasandra Forsythe, sa Univerziteta u Kontektikatu.

Seme konoplje sardži sve esencijalne amino kiseline, što znači da protein koji one sadrže,  može da se uporedi sa proteinima u mesu, jajima i mlečnim proizvodima.

ŠKOLJKE
Obavezno uvrstite školjke u svoju ishranu, budući da preko 80 posto njihovog sadržaja su proteini, a takođe su i sjajan izvor magnezijuma i kalijuma.

TAMNO MESO
Sigurno je da tamno meso sadrži više masti nego belo meso, ali kako prenosi nutricionista Alan Aragon,  masnoća u ćuretini Ili pilećem mesu podiže nivo holecistokinina, hormona koji čini da se osećate duže siti.

 Ukoliko se i dalje pitate šta je sa holesterolom, imajte na umu da samo trećina masti u ćurećem bataku spadaju u zasićene, a druge dve trećine su nesasićene masti, koje su zdrave za vaše srce.

Pročitajte i  Savršene namirnice za ravan stomak

SOČIVO
Kuvano sočivo sadrži 27 posto više folata po jednoj šolji nego spanać.

Ukoliko se odlučite za crno, narandžasto ili crveno sočivo, nećete pogrešiti budući da ona u semenu sadrže antioksidante, koji su dobri za preventivu od raznih bolesti, prenosi Rajmondf Glan, fiziolog sa Kornel Univerziteta.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *