6 supernamirnica koje morate da uvrstite u svoju ishranu - Men`s Health

6 supernamirnica koje morate da uvrstite u svoju ishranu

Neke namirnice su nepravedno neozbiljno shvaćene.

CELER
Ovo povrće je sadrži mnogo  vode i hranljivih materija, koje isceljuju. Takođe vas održavaju sitim, a sadrži gotovo nula kalorija.

“Moji pacijenti , koji su jeli 4 lista celera svakog dana, zabeležili su smanjenje krvnog pritiska.”, rekao je direktor Instituta za hipertenziju bolnice Sv. Tomasa u Nešvilu, dr Mark Tomas.

 Prema rečima nutricioniste dr Džonija Boudena,  izvesno je da su za ovaj benefit celera odgovorne fitohemikalije, koje opuštaju mišiće u arterijskim zidovima i povećavaju protok krvi.

ALGE
Postoje četiri različite vrste algi: zelene, braon,crvene i plavo-zelene i sve su prepune zdravih nutrijenata. Alge su sjajan izvor kalcijuma. Takođe sadrže i kalijum, koji je esencijalan za održavanje normalnog nivoa krvnog pritiska.

“Nizak nivo kalijuma i visok unos natrijuma može da izazove povišen krvni pritisak”, kaže Bouden. Zato je potrebno da unosite više kalijuma u svoj organizam, što možete učiniti konzumiranjem algi.

SEME KONOPLJE
“Seme konoplje sadrži omega tri masne kiseline, koje smanjuju rizik od srčanih oboljenja i infarkta.”, kaže dr Kasandra Forsythe, sa Univerziteta u Kontektikatu.

Seme konoplje sardži sve esencijalne amino kiseline, što znači da protein koji one sadrže,  može da se uporedi sa proteinima u mesu, jajima i mlečnim proizvodima.

ŠKOLJKE
Obavezno uvrstite školjke u svoju ishranu, budući da preko 80 posto njihovog sadržaja su proteini, a takođe su i sjajan izvor magnezijuma i kalijuma.

TAMNO MESO
Sigurno je da tamno meso sadrži više masti nego belo meso, ali kako prenosi nutricionista Alan Aragon,  masnoća u ćuretini Ili pilećem mesu podiže nivo holecistokinina, hormona koji čini da se osećate duže siti.

 Ukoliko se i dalje pitate šta je sa holesterolom, imajte na umu da samo trećina masti u ćurećem bataku spadaju u zasićene, a druge dve trećine su nesasićene masti, koje su zdrave za vaše srce.

Pročitajte i  Doručak za poželeti: Punjene lepinje sa jajima i slaninom (VIDEO)

SOČIVO
Kuvano sočivo sadrži 27 posto više folata po jednoj šolji nego spanać.

Ukoliko se odlučite za crno, narandžasto ili crveno sočivo, nećete pogrešiti budući da ona u semenu sadrže antioksidante, koji su dobri za preventivu od raznih bolesti, prenosi Rajmondf Glan, fiziolog sa Kornel Univerziteta.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *