Šta jedete pre treninga? - Men`s Health

Šta jedete pre treninga?

Jedva čekate da odete u teretanu i pokidate trening? Imati tu vrstu energije je ključ za uspeh, ali ukoliko pojedete nešto što ne bi trebalo pre treninga, možete da rizikujete da odete nekoliko koraka unazad, bar što se vašeg treninga tiče. “Ukoliko u vaš organizam unesete neke zabranjene namirnice to može da vas ostavi letargičnim, da vam sruši sistem i što je još gore podložni ste nekim opakim grčevima” kaže Džim Vajt portparol Academy of Nutrition and Dietetic i dodaje, “isto to se dešava ukoliko na trening odete praznog stomaka”. Zato nemojte da oseudite na propast vaš trening pre nego što je zapravo počeo. Ovde smo naveli najveće greške koje ljudi prave pre treninga.

GREŠKA BROJ 1: ŽELITE ŠEĆER
Došli ste do popodnevnog pada energije i nadate se de će čokoladica, kolač ili krofnica moći da vam pomogne da kada odete na trening date sve od sebe. U stvarnosti, međutim, ove poslastice će uraditi upravo suprotno. “Sve što je slatko i napravljeno od rafinisanih ugljenih hidrata podićiće vam nivo šećera u krvi i izazvati da klonete sa snagom u sred treninga”, tvrdi Vajt.

GREŠKA BROJ 2: BRZA HRANA
Dakle, ne planirate da idete odmah na trening nakon punjene pljeke, ali verujte nam taj obrok će vam dugo sedeti kao cigla u stomaku, tako da ćete imati želju da odmah odete u teretanu kako bi ga kroz znoj izbacili. Pa šta god, samo da vas motiviše da trenirate, zar ne? NE, jela koja u sebi imaju veliku količinu masnoće mogu da se vare i do četiri sata, što vas ozbiljno može usporiti. “Sva krv u vašem telu juri ka vašem stomaku, kako bi pomogla želucu oko varenja, što znači da odlazi od vaših mišića onda kad im je najpotrebnija”, zaključuje Vajt.

Pročitajte i  7 najvećih laži nutricionista

GREŠKA BROJ 3: PRAZAN STOMAK
Ukoliko mislite da ćete trčanjem na prazan stomak pomoći da sagorite na kilo kalorija, varate se prijatelji i to mnogo. Sve što ćete postići je da vam trening koji bi inače bio laganica, preraste u trening iz pakla. Evo kako je to Džim objasnio :” Ukoliko naporno treninrate na prazan stomak, to će lišiti vaše mišiće glikogena, koji pomaže mišićima da se brže oporave. Čak i mali zalogaj, kao što je komad voća ili jogurt daće vašem telu potreban podsticaj.”

GREŠKA BROJ 4: ENERGETSKA PIĆA
Ovo je malo zeznuto pošto su mnoga istraživanja pokazala da mala doza kofeina može da vam pomogne pri treningu. Problem je zapravo u tome što enrgetska pića u sebi sadrže monstruoznu dozu šećera (vidi prvu grešku), a takođe ako se budte oslanjali redovno na ova pića dugoročno vaš fitnes plan će biti pod velikim znakom pitanja. “Velike količine kofeina u mnogim od ovih pića mogu da naštete vašem spavanju, što zapravo pokreće pakleni krug. Jer ukoliko ne spavate dovoljno, pati samo vaš trening i vaša dijeta naravno” kaže Vajt.

GREŠKA BROJ 5: KOKTEL OD SVEŽIH JAJA
Koliko puta ste u nekom filmu videli da najbildovaniji baja pije onako sveža, tek razlupana jaja. Iako se unos proteina pre treninga preporučuje, postoje mnogo bolji načini od ovog pića bljutavog ukusa, koje kao sporedne efekte može da izazove dijareju.

ŠTA ONDA JESTI PRE TRENINGA?
Pa za mali obrok pre treninga Vajt preporuluje jogurt ili svež sir sa nekim zdravim ugljenim hidratom kao što je voća. Ukoliko ne želite ni jedno ni drugo uvek možete da popijete neki skromni protein (od 200 do 300 kalorija) 45 minuta pre nego što krenete na trening.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *