Zbog loše ishrane trpi celo telo - Men`s Health

Zbog loše ishrane trpi celo telo

 

Sve namirnice koje jedemo mogu da zasite, ali i da “začine” organizam, jer utiču na pH ravnotežu. Recimo, uzimanjem velikih količina mesa, mleka i mlečnih proizvoda, industrijski prerađene hrane, jaja, belog brašna i šećera, brze hrane, veštačkih zaslađivača i konzervanasa, gaziranih slatkih pića, povećava se kiselost organizma, što može da ošteti ili potpuno uništi sve organe i ćelije. Pomenuti disbalans utiče na slabljenje imunog sistema, podstiče razvoj depresije, nervoze i sindroma hroničnog umora, ali ima značajnu ulogu u nastanku gotovo svih hroničnih bolesti.

S druge strane, povrće i voće, koje nije konzervisano ili marinirano, razgradnjom daje produkte koji povećavaju bazne ili alkalne rezerve organizma. Svi organi u ljudskom organizmu rade normalno samo kada su količine baznih i kiselih supstanci u telu u ravnoteži.

Krv ima konstantnu pH vrednost koja iznosi 7,35 do 7,45. Pri ovoj vrednosti nesmetano se odvijaju svi biohemijski procesi u organizmu.
S obzirom na to da loša ishrana može da dovede do nagomilavanja kiselina u krvi, treba obratiti pažnju na namirnice koje unosimo. Odgovarajuća izbalansirana ishrana, uzimanje dovoljno tečnosti i umerena fizička aktivnost imaju važnu ulogu za održavanje pH vrednosti.

KISELA HRANA

Meso: sva mesa, jaja, ribe i rakovi, iznutrice i mesne prerađevineMlečni proizvodi: maslac, topljeni sir, sladoled, sojino i kravlje mleko, tvrdi sirevi

Žitarice: sve žitarice i prerađevine uključujući hleb, testeninu i pirinač.

Koštunjavo voće, semenke i ulja: lešnik, orah, brazilski orah, pistaći, bademovo, susamovo, suncokretovo ulje, ulje šafrana

Voće: ušećereno voće, šljiva, brusnica, višnja

Zaslađivači: šećer, kukuruzni sirup, rogač

Neutralna ulja: hladno ceđeno maslinovo, sojino, laneno 

BAZNA HRANA

Mlečni proizvodi: pavlaka, sir i jogurt.

Povrće: cvekla, brokoli, kupus, šargarepa, celer, blitva, krastavci, maslačak, patlidžan, beli luk, zeleni grašak, kelj, zelena salata, pečurke, luk, paprika, alge, spanać, paradajz, đumbir, krompir, vlašac, korijander, bamija.

Pročitajte i  21 namirnica sa super moćima!

Voće: avokado, ananas, banana, borovnica, breskva, limun, lubenica, nektarina, malina, mandarina, grejpfrut, dinja, mango, kruška, jabuka, kupina, trešnja, papaja, narandža, kajsija, ribizle, suvo grožđe, grožđe, jagode

Koštunjavo voće, semenke i ulja: seme bundeve, mak, kesten, ulje noćurka, susam, badem, izdanci, ulje avokada, kokosovo ulje

Žitarice: zob, kafa, divlja riža

Začini i ostalo: džem, žele, kvasac, čokolada, šećer, kakao, vanila, crni čaj, balzamsko sirće, kari, med. Izbegavati čokoladno mleko, gazirana pića, duvan, vino i alkohol.

POSLEDICE

Poremećen PH krvi ostavlja razne posledice na organizam: 

Kardiovaskularni sistem: hipertenzija, poremećaj cirkulacije, vrtoglavica, migrena. 

Metabolizam: napadi gladi ili iznenadna želja za slatkim, dijabetes, kamen u bubregu.

Probavni sistem: hronični i akutni gastritis, problemi s probavom (zatvor), nadutost.

Koštano-mišićni sistem: giht, bolovi u mišićima, oštećenje međupršljenskih diskova, hroničan i akutan bol u leđima i vratu.

Dermatologija: opadanje kose, krti nokti, suva koža, gljivične bolesti, akne.

Stomatologija: karijes, parodontoza.

Ovaj problem možete da rešite zdravom i izbalansiranom ishranom, a kako da to postignete saznajte OVDE!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *