Izborite se sa neželjenim dejstvom kofeina - Men`s Health

Izborite se sa neželjenim dejstvom kofeina

Kofein je veoma popularan stimulans nervnog sistema, koji se obično koristi kako bi ublažio umor i pojačao stanje budnosti.

Prema podacima klinike “Mejo”, unos više od 500 mg može da izazove pregršt loših efekata, počevši od insomnije, nervoze, uznemirenosti, razdražljivosti, mučnine, nepravilnog rada srca, glavobolje i drhtanja mišića.

Preporučuna dnevna doza kofeina je od 200 do 300 mg kofeina (dve do tri šoljice), a ako vam se često dešava da prekoračite i popijete četiri i više šoljica kafe, saznajte kako možete uspešno da poništite efekte kofeina.

VODA

Popijte najmanje nešto manje od litra filtirirane vode kako biste pomogli svom telu da ispira kofeinsku supstancu. Korisno je popiti ovu količinu vode u periodu od 5 do 10 minuta kako biste ponovo hidrirali svoje telo i vratili mu minerale, koji su mu potrebni.

VOĆE

Jedite jednu do tri porcije voća ili drugih citrusa, koji su bogati vitaminom C, kako biste ponovo uspostavili idealan odnos minerala u organiizmu.

Prema istraživanju The American Journal of Clinical Nutrition, kofein menja krvnu plazmu, kompletnu krv i nivo leukociti, što dovodi do nedostatka vitamina u slučaju da imate višak kofeina u organizmu.

Napravite voćnu salatu od jabuka, banana i narandđi kako biste pomogli telu da vitaminima potisne negativne efekete kofeina.

ODMOR

Uklonite efekte anksioznosti, umora i uopšte stresa koji se javlja usled prevelikog konzumiranja kofeina tako što ćete uzeti odgovarajuće vreme za odmor. Podesite alarm na 15 do 60 minuta i izolujte se na mirnom, povučenom mestu gde možete udobno da sedite i meditirate.

Zatvorite oči i fokusirajte se na disanje, dok se vaš puls ne uspori u ritmu vaših udisaja. Stavite jednu kap eteričnog ulja lavande na gornju usnu, direktno ispod nozdrve i uživajte u umirujućem dejstvu ovog bilja.

Pročitajte i  Hrana za mišiće

ZDRAV OBROK

Uživajte u zdravom obroku kako biste svom stomaku i digestivnom sistemu pomogli da potisne negativne uticaje kofeina. Prema izveštaju CNN-a, kofein smanjuje apetit, koji može da zbuni prirodni podsetnik organizma da konzumira hranu tokom dana.

Jedite obilne obroke uključujući cele žitarice, kao što su smeđi pirinač i pasulj i zeleniše poput kelja i blitve.

Obavezno se konsultujte sa lekarom ukoliko se negativni efekti kofeina češće pojavljuju, kako biste uradili alergo-test na kofein.

Umereno vežbanje i 15 minuta aerobnih vežbi poput džoginga, plivanja, joge ili pešačenje može da ubrza proces uklanjanja kofeina iz tela.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *