Šta je dekstroza? - Men`s Health

Šta je dekstroza?

Dekstroza ima visok GI, tačnije 137, a corn flakes recimo ima 119. Zašto spominjemo ove brojke i glikemijski indeks?! Glikemijski indeks meri stopu brzine kojom ugljeni hidrati ulaze u vaš krvotok. Što veći glikemijski indeks ugljenih hidrata, utoliko se i oni brže apsorbuju.

KADA I U KOJIM KOLIČINAMA BI TREBALO DA UNOSITE DEKSTROZU?
U većini slučajeva uzimanje ugljenih hidrata sa visokim GI je loša ideja, jer oni u jednom trenutku daju previše energije našem telu. Ako telu ta energija ne treba, ono će je taložiti u vidu masti. Međutim bodibilderi i sportisti mogu da imaju i doređene koristi od konzumiranja dekstroze neposredno posle treninga, uzimajući je kao PWM (Post Workout Meal – obrok posle treninga), koji predstavlja kombinaciju whey proteina i dekstroze. Zato je i bitno da izaberete pravi protein za vas. Ukoliko niste sigurni kada je najbolje da konzumirate svoj protein, to možete da saznate OVDE.

Istraživanja su pokazala da je optimalna količina dekstroze za podizanje insulina između 50 i 75 grama. Mada količina zavisi od intenziteta treninga i mišićne mase koju imate. Insulinski vrhunac koji je uzrokovan unosom dekstroze će nositi proteine i ostale nutrijente u mišićne ćelije i to veoma brzo, a to je ono što nam je potrebno.

Za osobe koje ne vežbaju ili nisu sportisti, dekstorza je obično potpuno bez koristi i ne bi trebalo da je koristite kao izvor energije.  Naravno, i posle LI cardio aktivnosti nema potrebe da odmah u svoj šejker mešate whey i dekstorzu, već pojedite čvrst obrok bogat proteinima i ugljenim hidratima.

NETOLERANICJIA NA DEKSTROZU
Moguća je kod nekih ljudi, a manifestuje se u vidu masne kože i akni.

Pročitajte i  Pogrešna mesta za mućkanje šejka
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *