Suplementi na brzinu - Men`s Health

Suplementi na brzinu

OMEGA-3 MASNE KISELINE SPREČAVAJU GOJAZNOST
Masne ribe poput tune i lososa, sadrže visok procenat omega-3 masnih kiselina koje sprečavaju infarkt i dijabetes tipa 2, a poboljšavaju, pri tom, kardiovaskulano zdravlje. Istraživanja na životinjama pokazuju da omega-3 masne kiseline sprečavaju gojaznost i podstiču gubitak masnoća kod životinja sa prekomernom težinom. Smatra se da isti efekat ove kiseline imaju i na ljude. One potiskuju apetit, aktiviraju promene u genskim aktivnostima koje regulišu potrošnju masti, sprečavaju taloženje masti i podstiču njenu potrošnju i povećavaju potrošnju same energije.

EKSTRAKT ZELENOG ČAJA ZA DOBRU LINIJU
Ekstrakt zelenog čaja (GTE) je popularan suplement za povećanje potrošnje energije i masti kao i za gubitak kilograma. Naučnici za taj efekat hvale polifenole koji se u ovom ekstraktu nalaze. Holandski naučnici su ustanovili nakon kombinovanja rezultata iz 11 istraživanja, da ekstrakt zelenog čaja podstiče mršavljenje i održavanje telesne težine posle tog perioda. Prosečna osoba može očekivati da izgubi od 1 do 1,5 kg uzimajući ovaj ekstrakt.

PROTEIN SURUTKE SMANJUJE ŠEĆER U KRVI KOD POJEDINIH OBROKA
Dijete izazivaju velike skokove šećera u krvi (npr. dijeta sa visokim glikemijskim indeksom) i time povećavaju rizik od nastajanja dijabetesa, gojaznosti i otpornosti ćelija na insulin (insulinske rezistencije). Kanadski naučnici su otkrili da suplementi proteina surutke smanjuju rekaciju šećera u krvi na obrok koji je bogat prostim šećerima. Studija takođe pokazuje da je povećanjem surutkinog proteina progresivno smanjen nivo šećera u krvi. Sa druge strane studija nije dala rezultate da li konzumacija surutkinog proteina u kombinaciji sa obrokom visokog glikemijskog indeksa smanjuje rizik od gojaznosti ili utiče na fizičku sposobnost.

SUPLEMENTI KALCIJUMA NE PODSTIČU GUBITAK KILOGRAMA
Nekoliko istraživanja je pokazalo da postoji veza između niskog unosa kalcijuma i povećanog rizika od gojaznosti. Dok je ova vest izazvala medijsku pažnju, nauka nije konstatovala da li povećan unos kalcijuma podstiče gubitak kilograma. Dvogodišnja istraživanja na Američkom nacionalnom institutu zdravlja pokazuju da dodavanjem 1500 mg kalcijuma dnevno tokom dve godine nije imalo nikakav uticaj na telesnu težinu kod gojaznih osoba. Iako kalcijum igra važnu ulogu u kontroli telesne masti, njegov povećan unos vam neće pomoći da smršate.

PROTEIN SURUTKE BOLJE POTISKUJE OSEĆAJ GLADI OD UGLJENIH HIDRATA
Nekoliko novijih istraživanja je pokazalo da čvrsta hrana daje osećaj sitosti i bolje potiskuje osećaj gladi nego tečna hrana. Na Univerzitetu u Torontu naučnici su otkrili da su određene hranljive materije važnije od agregatnog stanja namirnica, kada govorimo o regulaciji apetita i zasićenosti.
U tom kontekstu se kaže da protein surutke potiskuje glad bolje od ugljenih hidrata. On duže održava nivo šećera u krvi konvertovanjem amino kiselina u glukozu znatno sporije u jetri putem procesa koji se naziva glukonogeneza. Dugoročno održavanje stabilnog nivoa šećera u krvi smanjuje osećaj gladi i poboljšava kontrolu telesne težine.

Pročitajte i  Napitak od samo dva sastojka za brže sagorevanje kalorija

SAGOREVAČI MASTI POVEZANI SA PROBLEMIMA JETRE
Suplementi za sagorevanje masti (fat burners) popularni su među sportistima jer podstiču termogenezu i povećavaju energetske nivoe. Od kada je “Američka asocijacija za hranu i lekove” zabranila upotrebu efedre u suplementima, proizvođači se mukotrpno bore da pronađu sastojke koji potiskuju apetit i ubrzavaju metabolizam. Mnogi od ovih novih sastojaka su nedovoljno testirani, a isto tako i opasni po zdravlje. Naučnici iz medicinskog centra u Njujorku prijavili su u svom izveštaju slučaj mlade žene koja je doživela otkazivanje jetre usled konzumiranja suplementa za mršavljenje koji je sadržao u sebi kiselinu porekla određenih lišajeva (usnic acid), a koja je i ranije bila uzročnik trovanja jetre. Budite obazrivi i saznajte što više o poreklu i sastavu suplemenata koje konzumirate.

NAC JE MOĆAN ANTIOKSIDANT
Suplementi kao što je glutation pomažu neutralizaciju destruktivnih efekata slobodnih radikala i usporavaju proces starenja organizma. N-acetil cistin (NAC) je prethodnik glutationa koji ima korisno dejstvo na zdravlje i poboljšanje performansi sprečavanjem propadanja tkiva. Naučnici u Kentakiju otkrili su da NAC suplementacija povećava nivoe glutationa bez ikakvih nus pojava. Optimalna doza za povećanje glutationa je 70 mg po kilogramu telesne mase. Druga istraživanja pokazuju da je NAC visokoefektivan kod smanjenja plućnog zakrčenja pa tako može da bude dobar suplement kod ljudi sa astmom, hroničnim bronhitisom i alergijama koje pogađaju gornji respiratorni sistem.

PROTEIN SURUTKE POVEĆAVA PLAZMA PROTEINE
Kada pomisle na protein, sportisti misle na skeletne mišiće. Međutim, plazma proteini su od kritične važnosti kada se radi o povećanju sportskih performansi. Povećanje plazma proteina poboljšava gustinu plazme, što je od vitalnog značaja za kontrolu telesne temperature i kardio izdržljivost. Tokom treninga proizvodnja toplote se povećava za 10-20 puta u odnosu na period odmaranja, što može da ima negativne efekte na performanse, ako se ne kontroliše. Povećanje gustine plazme upravo poboljšava mogućnost organizma da reguliše toplotu. Japanski naučnici dokazali su na testu sa miševima da je dodavanje proteina surutke njihovoj ishrani povećalo plazma proteine i sadržaj mišićnog glikogena, što metabolički povećava kapacitet fizičke izdržljivosti.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *