Loša hrana, dobar izbor? - Men`s Health

Loša hrana, dobar izbor?

Mnoge dijete i planovi ishrane ne upale zato što su previše ekstremne. Ukoliko lišite svoje telo svih ugljenih hidrata i masti u dužem vremenskom periodu u jednom trenutku imaćete nezaustavljivu želju za namirnicama koje su pune istih. A ako pojedete nezdrave hrane za celu vojsku, posle će vas mučiti savest, a onda ćete još da jedete, to je začarani krug. Rešenje? Planirajte da jednom nedeljno prevarite vaš plan ishrane. Pica, sladoled i pljeskavica svi su dobroodošli. Razlog za ovu strategiju ne leži samo u činjenici da vam pružaju pauzu od zdrave ishrane. Jednonedeljno varanje vam može pomoći da na duže staze ostanete pri svojoj planiranoj ishrani, ali takođe može da ojača vaš metabolizam, između ostalog…

OSTANITE U FORMI
Pored toga što podstiču metabolizam planirani obroci koji iskaču od vaše ishrane (popularno nazvani cheat meals) će vam pomoći da na duže staze održite svoju formu. Čak i ako se mesecima držite pravilnog režima ishrane, pa i godinama na kraju ćete morati da pojedete nešto van dijete. Ukoliko jedete zdravo šest od sedam dana, to takođe traži žrtvu, ali mala pauza svake nedelje omogućiče vam dugovečnu formu. Osim toga, ako tačno svake nedelje zakažete svoj cheat meal u isto vreme, moćićete da uživate u toj hrani bez osećaja krivice, više ćete se osećati da pratite svoj režim ishrane.

Još jedna velika prednost  cheat meal-a je činjenica a će vam ostati više energije za sledeću nedelju treninga. Priliv ugljenih hidrata osveži zalihe vašeg tela glikogenom, dajući vam energiju za sledeću nedelju treninga. Praćenje stroge ishrane je zatevno i mentalno i fizički, pružite sebi odmor, zaslužili ste ga…

VARANJE NA PRAVI NAČIN
Nemojte da pročitate prvi deo teksta i da odete odmah da se ožderavate! Pre nego što naručite neku XXL picu i kofu sladoleda, postoje neke smernice koje morate da pratite. Mnogo je lako preterati sa ovim izletima, a to nikako neće prijati vašem fizičkom izgledu.

Pročitajte i  Brzo do ravnog stomaka: Domaći napitak koji smanjuje nadutost

NEDELJA JE DAN ZA ZABAVU
Zakazivanje vašeg cheat meal-a u nedelju, može vam pomoći da ostanete motivisani tokom nedelje, jer će te znati da vas u nedelju čeka nagrada. Kraj nedelje je takođe savršen jer uživanje u raznoraznim gurmanlucima je nagrada posle duge nedelje treninga, a takođe će vam se i telo osvežiti. Kada se probudite u ponedeljek, vraćate se na pravilnu ishranu!

KONTROLIŠITE PORCIJE
MOžete da jedete onoga čega ste se uželeli koliko god vam duša ište, ali u okviru jednog cheat meal-a koji će se u nedelju dogodoti takođe samo jednom. Jedna od zamki koje morate izbegavati je da se taj obrok kojim varate svoju ishranu, ne pretvori u dan ili vikend. Ovo itekako može da ugrozi vaše rezultate.

POČNITE RANO
AKo je moguće, pokušajte da ovaj obrok pojedete ujutru. Na ovaj način, koristićete ga kao gorivo celog dana, umesto da idete u krevet pretrpani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *