Dijeta Mediterana: Kako da je uklopite u vašu ishranu - Men`s Health

Dijeta Mediterana: Kako da je uklopite u vašu ishranu

Predstavljamo vam tri nova principa koji mogu da dodatno uvećaju prednosti mediteranske dijete.

JEDITE SITNIJU MORSKU HRANU

Pristalice mediteranske dijete već odavno zagovaranju unošenje većih količina ribe, ali neke vrste su bolje od drugih. Sitnija riba je često održivija, bogatija blagotvor nim omega-3 masnim kiselinama i sadrži manje zagađivača od drugih vrsta ribe, kaže mr. Tim Ficdžerald, naučnik koji se bavi proučavanjem morske sredine u Fondu za zaštitu životne sredine.

VAŠ POTEZ

Potražite lako dostupne sveže sardine i atlantsku skušu. Obe ove vrste nalaze se na listi odabrane hrane Fonda za zaštitu živote sredine (edf.org/seafood). Veoma su ukusne kada se ispeku na roštilju i začine maslinovim uljem i limunom.

KORISTITE SVEŽE MASLINOVO ULJE

Stručnjaci preporučuju svakodnevnu dozu ovog ulja, koje povoljno utiče na zdravlje srca. Zapravo, jedna evropska studija je otkrila da antioksidanti iz maslinovog ulja mogu da podignu nivo HDL – “dobrog“ holesterola, koji čisti arterije, kaže dr sci. Marija-Izabel Kovas, šef istraživačke grupe za kardiovaskularne rizike i nutricionizam na IMIM istraživačkom institutu u Španiji. Što je ulje svežije, to su antioksidansi u njemu moćniji.

VAŠ POTEZ

Potražite sveže maslinovo ulje i potrošite ga u roku od godinu dana, kaže Kovasova. Čuvajte ga u tamnoj staklenoj boci dalje od šted njaka, pošto svetlost i toplota mogu da mu naruše kvalitet.

KUPUJTE LOKALNE PROIZVODE

Hrana koja vam je najbliža mogla bi biti i najzdravija. Jedna studija sa Kolorado stejt Univerziteta pokazuje da skladištenje krompira umanjuje njegovo antikancerogeno dejstvo – čak i ako se sadržaj antioksidanasa uvećava, tvrdi autor studije dr. sc Jairam Vanamala. Ovaj zaključak se verovatno može primeniti i na druge proizvode, kaže on.

Pročitajte i  Voće koje umanjuje stres

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *