Preživeti praznike - Men`s Health

Preživeti praznike

Verujte nam, možete da jedete a da se ne ugojite i pomerate rupe na kaišu. Samo treba da pratite sledeće savete za detoksikaciju kako biste u roku od 24h otklonili posledice prazničnog prejedanja. Pročitajte, memorišite i sprovodite svaki put kada uzimate repete.

Korak #1: AKCIJA – Poslednje što vam je na umu je vežbanje, ali obavezno prošetajte 45 minuta kako biste znojem izbacili višak tečnosti i smanjili otečenost. Kada u telu počnu da se luče hemikalije povezane sa vežbanjem, sledećeg dana ćete napraviti nešto zdraviji izbor hrane. Ako smognete volje, obavezno vežbajte, jer je to najbolji način da ubijete praznične kilograme.

Korak #2 – KALIJUM ZA DORUČAK – Doručak bogat nutrijentima sprečiće vas da se tokom dana prejedete. Istraživanja su pokazala da je ključ u unosu proteina (jaja, sir, jogurt), jer imaju najkonzistentniju moć i dugo vas drže sitim. Nekim studijama je dokazano da su osobe na dijeti koje su za doručak jele jaja izgubile više kilograma i imale više energije od onih koje su unosile istu količinu kalorija, ali imale drugi izbor namirnica. Za oslobađaje od nadutosti je takođe važan i kalijum koji se nalazi u većini voća i povrća, jer njegovo dejstvo smanjuje uticaj natrijuma koji zadržava tečnost. Na primer, namirnice bogate kalijumom su banane, sok od narandže, avokado, paradajz, krompir, losos, piletina.

Korak #3 – ZELENI ČAJ – U nedavno sprovedenim studijama, naučnici u Švedskoj su otkrili da nezaslađeni zeleni čaj efikasno smanjuje apetit. Baš kao i voda, pruža vašem organizmu tečnost i smanjuje osećaj gladi, ali i pokreće metabolizam i pomaže da brže sagorite kalorije koje ste uneli. Pijte šolju čaja uz doručak, ručak i večeru tri dana i već ćete videti napredak.

Korak #4 – LJUTIM NA KALORIJE – Istraživanje Purdjue univerziteta dokazalo je da ako jedete ljuto, unosite oko 60 kalorija manje i trošite dodatnih 10 kalorija za razliku od onih koji ne jedu ljuto. Zato, navalite na ren, papričice ili ljute sosove, jer se svaka kalorija računa manje u periodu kada ih unosite previše.

Pročitajte i  Eksplozija snage

Korak #5 – JEDITE POVRĆE – Jer su brokoli, spanać, pečurke, šargarepe, grašak i babure bogati vlaknima i vodom, što znači da će vas dovoljno zasititi, a ješćete zdravo. Za doručak pojedite 100 g povrća, a za ručak 200, i tako ćete manje jesti  začinjenu hranu koju teško varite. Izbegavajte pasulj, kukuruz, krompir i dulek, jer oni mogu da vas dodatno naduju.

5 načina da izbegnete praznična prejedanja

Prošla je Nova godina, a preživeli smo i januar sa svim slavama. Međutim, kraj još nije tu. Čeka nas još nekoliko važnih praznika i porodičnih okupljanja, prepunih izazova u vidu hrane i pića. Uz ove trikove, nećete se previjati od bolova u želucu kada sve prođe.

1.    Nikada ne idite u goste gladni. Pojedite nešto malo što će vas blago zasititi i podići nivo šećera u krvi. Savršena užina pred odlazak su jabuka, tanjir supe, činija salate.
2.    Obucite nešto usko. Manje ćete jesti ako sve vreme imate u vidu koliko sada dobro izgledate. A i mrzeće vas da uvlačite stomak prepun hrane i pića.
3.    Držite se onih koji više pričaju, a manje jedu. Prejedanje je „zarazno“. Ako sedite pored onih koji sve vreme dosipaju i ne prestaju s jelom, mahinalno ćete to činiti i vi.
4.    Polako sa izborom. Predjela su ubistvena. Od mnoštva, izaberite samo tri stvari koje vam deluju najukusnije. A onda napravite pauzu i čekajte glavno jelo.
5.    Birajte zdravo. Nije lako, ali je moguće. Sipajte više salate, jedite manje hleba, jedite od svega po malo i smanjite unos alkohola.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *