Hrana koja gradi mišićnu masu - Men`s Health

Hrana koja gradi mišićnu masu

SOČIVO
Sočivo predstavlja bogat izvor proteina bez zasićenih masti. Takođe je odlično u borbi protiv viška kilograma, s obzirom da sporije ispušta energiju iz organizma.

Sočivo je uvek neophodno dopuniti namirnicama poput pirinča, salate sa paradajzom, ili nekim desertom koji sadrži vitamin C. Na taj način se proteini asimiluju i metabolišu bez ikakvih problema.

KINOA
Kinoa pruža duplo više proteina nego bilo koja druga žitarica. Pored toga sadrži jednaku hranljivu vrednost kao i mesni proizvodi, riba ili jaja. Što je najvažnije, kinoa sadrži sve aminokiseline potrebne za organizam.

JOGURT
Prema istraživanju obavljenom u Japanu,  jogurt može da bude koristan u borbi protiv  loše zadaha, karijesa i oboljenja desni.

Pomešajte 125 grama grčkog jogurta sa voćem. Slana verzija može da vam bude u kombinaciji sa belim mesom i zelenom salatom, kako biste dobili blažu verziju Cezar salate.

RIKOTA
Ovaj sir bogat je izvor aminokiselina koje ubrzavaju oporavak mišića nakon vežbanja. Rikota pruža organizmu i dovoljnu dozu kalcijuma,  koji predstavlja osnovu zdravih kostiju.

Probajte u kombinaciji sa marmeladom ili sa obranim mlekom i voćem. Takođe je ukusan u kombinaciji sa maslinovim uljem i prstohvatom soli.

JAJA
Jaja predstavljaju namirnicu koja sadrži najkomletniju kombinaciju proteina i sa najvišom hranljivom vrednosti. Takođe, žumance iz jajeta pruža dovoljnu količinu fosfora, cinka, selena, vitamina A, B2, B12, D i E.

Najbolje je da jaja jedete tri do četiri puta nedeljno, ili kao doručak ili kao zamena proteina tokom drugih obroka.  Tokom kuvanja dolazi do koagulacije proteina i na taj način oni postaju lakši za varenje. Ali morate da obratite pažnju da ih ne prekuvate pošto se na taj način menja vitaminski sastav. Pržena jaja sa druge strane ne gube niti menjaju nijedno svojstvo.

Pročitajte i  6 namirnica za bolji san

MLEKO SA KAKAOM
Iako možda ne zvuči tako, ova kombinacija je i te kako zdrava. Kada dođe do zamora mišića nakon vežbanja, kakao sa mlekom ima veću efikasnost nego bilo koje izototonično piće.  Dve kašike kakaoa sa mlekom uz svaki doručak predstavljaju prevenciju od starenja ćelija i srčanih oboljenja.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *