Ove namirnice poboljšaće vam kvalitet života - Men`s Health

Ove namirnice poboljšaće vam kvalitet života

BORCI ZA MOZAK

CRNI LUK

Stručnjaci za ishranu savetuju konzumiranje crnog luka kako biste mozak održali svežim (doduše, ne i dah). Japanski istraživači utvrdili su da sumpor, koji se nalazi u eteričnim uljima ovog povrća, neutrališe toksine koji ogrničavaju kognitivne funkcije.

SARDINE

Kejt Persi, spisateljica koja dugo i uspešno izučava hranu i nutritivne vrednosti, preporučuje sardine zbog vitamina D koji se u njima može pronaći. Univerzitet u Mančesteru otkrio je da ovaj vitamin pozitivno utiče na memoriju tako što štiti klkjučne puteve koji vode do mozga.

PISTAĆI

„Pistaći sadrže 151 mg valina, esencijalne aminokiseline“, kaže nutricionistkinja Anita Bin. Valin je, inače, dokazan u očuvanju kognitivnih funkcija nakon povreda mozga.

BORCI ZA RASPOLOŽENJE

ĆURKA

Kejt Persi ističe da je ćuretina bogat izvor triptofana, aminokiseline koja podstiče lučenje serotonina. Pocija od 200 grama daje telu 480 miligrama triptofana, što je čak više od preporučene dnevne količine.

KROMPIR

Čuveni kuvar Mišel Ru jede pečeni krompir nakon svojih treninga za maratonsku trku. 250 grama ovog povrća obezbeđuje više od polovine poželjnog dnevnog unosa vitamina B6, koji je neophodan za proizvodnju serotonina.

POMORANDŽE

Ovo voće je prirodni izvor najbogatiji vitaminom C koji se može pronaći, tvrdi Binova. Studija objavljena u naučnom časopisu „Endokrinologija“ je pokazala da se vitamin C izlučuje u većoj količini u trenucima kada organizam prolazi kroz stres.

BORCI ZA LIBIDO

LUBENICA

Jedna teksaška studija je utvrdila samo šest parčadi lubenice opušta krvne sudove i povećava seksualnu želju, zahvaljujući citrulinu, aminokiselini koja se u njoj može pronaći.

ČOKOLADA

Italijanski stručnjaci su dokazali da samo jednakockica čokolade dnevno pozitivno utile na libido. Njima su se pridružile nemačke kolege, koje objašnjavaju da flavan-3-ulja u samo 7.5 grama čokolade ubrzavaju protok krvi.

Pročitajte i  Zašto ogladnite u toku noći?

CELER

Celer sadrži androsteron, hormon za koji se veruje da privlači žene. Podstiče stvaranje feromona i uzbuđuje one oko vas.

BORCI PROTIV MASTI

JAJA

Prepuna proteina, jaja, u okviru žumanca, sadrže i vitamine A, D, E i K. Dovoljan je doručak od dva jaja da se smanji dnevni unos kalorija.

CIMET

Anita Bin savetuje da cimet koristite kao dodatak ishrani, odnosno začin u kafi, kaši itd. Istraživanje u trajanju od 40 dana utvrdilo je da je ovaj začin prepolovio nivo šećera u krvi učesnicima studije tako što je pomogao aktivaciju receptora insulina, pa ću ćelije uspele da prerade šećere čak 20% brže.

JABUKE

Ovo voće bogato je pektinom, vlaknom koje sadrže ćelijski zidovi biljaka. „Američki žurnal za kliničku ishranu“ objavio je istraživanje koje je zaključilo da veći unos jabuka povećava izlučivanje masti i do 44 procenta.

BORCI ZA MIŠIĆE

ĐUMBIR

Odličan je u otklanjanju gastrointestinalnih problema, a možan je i protiv zapaljenskih procesa. Konzumiranje samo dva grama dnevno tokom 11 dana smanjuje bol u mišića za 25%.

GOVEDINA

Kvalitetna nemasna govedina je preporučljiva zbog kreatina, koji odličan izvor energije za mišiće.

ANANAS

Odličan dezert nakon bogatog obroka jer sadrži bromelain, koji razbija proteine. Veoma je efektivan protiv zakasnelog bola u mišićima.

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *