Zdrava hrana za muški frižider - Men`s Health

Zdrava hrana za muški frižider

Pošto većina muškaraca zaobilazi kuhinju u širokom luku osim ako ne poseže za flašom hladnog piva iz frižidera, donosimo par preporuka o tome koje namirnice izabrati  za svoj frižider kako biste se kod kuće hranili zdravije i sadržajnije.

Sledeći put kada ogladnite ne budite lenji već “skrčkajte” nešto za sebe od zdravih namirnica umesto da izađete na pljeskavicu ili parče pica!

1. NEMASNI JOGURT
Nove linije komercijalnih jogurta imaju smanjen sadržaj masti i dodatak “korisnih” probiotskih kultura bakterija koje podržavaju imunitet i varenje. Uvek pre izaberite običan jogurt umesto “voćnog”, jer ovaj drugi sadrži priličan dodatak šećera. Mali jogurt i pola šake badema je sjajan izbor za užinu, a ovsene pahuljice i razno semenje zamešano u jogurtu više nego dobar doručak!

2. PASULJ
Pored toga što je jeftin i široko dostupan, pasulj sadrži sjajne količine vlakana, folne kiseline, gvožđa i cinka (važan za testosteron), i solidnu količinu proteina. Ako ništa drugo, valjda možeš naučiti da skuvaš vojnički pasulj, ali ne preteruj sa zaprškom, slaninicom i kobajom.

3. BROKOLI
Brokoli je bogat snažnim antioksidansima koji su danas preko potrebni kao snažna prevencija od širokog spektra bolesti. Smatra se i da ovo sjajno povrće može uticati na smanjenje prekomernog estrogena u telu i time preduprediti skladištenje masnih naslaga. Bareni brokoli je odličan i jednostavan prilog uz ručak.

4. TUNJEVINA
Kada ne znaš šta ćeš jesti, posegni za dobrom starom konzervom. Umesto paštete ili mesnog nareska biraj lososa ili tunjevinu u sopstvenom soku (bez dodatog ulja). Ova riba je bogata zdravim omega 3 mastima i kvalitetnim proteinom.

5. PILETINA
Piletina je uvek dobar mesni izbor jer nije masna i brzo se sprema. Iseci pileće belo meso na tanke šnicle, začini po ukusu i baci ih na vreo tiganj sa malo ulja. Spremni su za nepunih deset minuta! Pored toga, kvalitetnije pileće viršle i salame sa smanjenim sadržajem masti su odlični za doručak ili večeru.

6. JAJA
Drama oko jaja kao hrane pretrpane holesterolom je završena! Dokazano je da povišen holesterol ima više veze sa drugim telesnim mehanizmima nego sa holesterolom iz hrane. Jaja obezbeđuju vitalne nutrijense poput vitamina A, B12, D i minerala selena, te lako svarljiv protein. Jaja pržena na minimumu ulja, obogaćena paprikom, šparglom, maslinama ili lukom, sa malim parčetom crnog hleba, predstavljaju brz i jeftin doručak koji će vas držati sitim duže vremena nego bedni kornfleks!

Pročitajte i  10 namirnica koje jačaju kosti

7. SVEŽI SITNI ILI MLADI SIR
Dosta bre više sa punomasnom pavlakom, kajmakom i tvrdim sirevima prepunim masti. U svakoj prodavnici možeš pronaći veliki izbor komercijalno pakovanog mladog sira, pa čak od nedavno i jedan obogaćen probiotskim kulturama (subotički AB jogurti i sir). Sveži sitni sir (Ella na primer) možeš koristiti kao odličan namaz bogat proteinom, a siromašan mašću. Prilog u vidu mladog sira prelivenog sa malo maslinovog ulja i posutog bosiljkom daje grčki šmek vašem doručku ili večeri.

8. GREJPFRUT
Svežeg voća uvek treba imati na raspolaganju, ali pojesti kilo banana nije sjajan izbor. Naš šampion među voćem je grejpfrut jer je bogat vitaminom C, a na osnovu naučnog istraživanja, čini se da uzimanje pola grejpfruta nakon obroka pozitivno utiče na nivo insulina i podstiče sagorevanje masti. Sastojak odgovoran za ovakav povoljan efekat je naringin, flavonoid koji grejpu daje jedinstvenu gorku aromu. Zato, već sutra kupite jedan u supermarketu i stavite ga na vidno mesto u svom frižideru!

9. CRVENA PAPRIKA I PARADAJZ
Obe vrste povrća su izuzetno bogate vitaminom C i likopenom za koji se smatra da značajno smanjuje rizik obolevanja od raka. Likopen daje ovom povrću upečatljivu crvenu boju. Paprika i paradajz su neizostavni deo tradicionalne salate, a mogu se bez brige dodati i prilikom spremanja većine jela.

10. PROTEIN IZ SURUTKE
Popularni whey protein je suplement poznat svakom fitnes entuzijasti. Lako svarljive aminokiseline iz surutke su baš ono što je potrebno organizmu nakon napornog treninga, a jedna od njih – glutamin – podržava dobar imunitet tokom i nakon izloženosti organizma stresu. Šejk od whey proteina i nemasnog mleka plus jedna jabuka – dobar način da zamenite obrok kada niste kod kuće.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *